ontspan.. &laat de stress gaan!

Voor in deze drukke tijden van se’s, tentamens, verslag periodes, vele verjaardagen en noem maar op, is het van belang dat je ook goed aan jezelf denkt. Door al deze drukte heen moet je toch maar eens een plekje vrij maken of eens even tijd aan jezelf te besteden. Ga eens lekker uitgebreid in bad &dan denk je natuurlijk waar moet ik die tijd vandaan halen?! Nou je maakt maar tijd, skip bijvoorbeeld eens facebook ofzo. En als je eenmaal weet hoe deze scrub ruikt &met e huid doet, wil je niet anders!

Finn Sauna Hot/Cold scrub

Ik begin alseerste met de scrub. Dit is een scrub van Therme, hij heet Finn saune Hot/Cold scrub. Hij zit in een beetje ouderwets glazen potje, maar dat staat juist heel leuk. Het is ook een grote pot, er zit namelijk 500ml in dus deze eerste stressvolle weken kom je wel door ! Hoeveel moet je dan eigenlijk nemen? Ik neem telkens een lepelschepje dat is echt voldoende, anders wordt het weer te veel scrub voor je huid. &bovendien komt er zo geen water bij de scrub, want dan ontstaat er schimmel en kan je de scrub niet gebruiken. Hij ruikt overigens naar mint &is het net alsof je in de sauna zit!

In echte goeie scrub zitten zoutkorrels, die zorgen er goed voor dat de dode huidcellen &anderen je huid loslaten. Dat werkt het beste met ronddraaiende bewegingen. Door te scrubben in ronddraaiende bewegingen stumileer je ook nog eens je bloedsomloop ! Het is wel een beetje een grove, als je een hele gevoelige huid hebt zou ik em afraden denk ik. Ik vind het voor mijzelf wel een hele fijne scrub, ik krijg er een fijne zachte huid van. Buiten de zoutkorrels om zit er ook nog een voedende oliën in die je huid tijdens het scrubben goed voedden! Je hebt na het douchen of badderen wel een beetje trekkende huid, maar alles beter dan een omahuidje! Zelf gebruik ik em 1x (&heel soms 2x) per week, ik denk dat dat wel voldoende is voor je huid. 1x per week even lekker jezelf de tijd geven om je huid te verzorgen, vaak doe ik wel op een andere dag een bodylotion waardoor je huid wel gevoed wordt.

 

douchegel scrubje

 

Dan heb ik ook nog een lekkere shower scrub van Therme, dit is inderdaad handiger voor onder de douche. Kan eigenlijk geen water bij komen. Hij heet: Zen White Lotus Rice Shower Scrub. Ook is dit minder grof er zit rijst in inplaats van zoutkorrels, het is meer als douche gel, maar je kan je er ook niet echt mee wassen zegmaar het is nogsteeds een scrubje! Maar ook echt ontzettend fijn! Als je even niet zoveel tijd hebt voor jezelf en je toch die 1x in de week je lichaam wilt ontdoen van dooie huidcellen. In deze tube zit wat minder 200ml, maar voor onder de douche snel gebruik je ook niet zo heel veel. Deze gebruik ik meestal de 2e keer per week. Deze zou je wel 2x per week kunnen gebruiken omdat ie milder is. Hij ruikt overigens echt heel lekker! Ik denk alleen dat dit meerdere mensen aanspreekt omdat hij meer naturel is dan de Hot/Cold sauna scrub. Er staat onderaan de tube; Pure silk &dat is echt zo. Ik heb er laatst een programma over gezien, omdat niemand kon geloven dat er echte zijde in shampoo’s & douche gels zou zitten. Maar het is echt waar, er is een speciale motten/vlinder kwekerij die zijde maakt voor in de schampoo’s. &eigenlijk is het het bovenste laagje van een zijde coconnetje!

Ik heb de prijzen even moeten opzoeken, de Hot/Cold scrub is 9,49 en het is echt zijn prijs waard. Ik wist de prijs zelf niet, omdat ik dit vorig jaar van mijn moeder heb gekregen. De douche scrub kreeg ik zomaar, maar de Sauna Hot/Cold scrub kreeg ik toen ik zo vaak last had van mijn holtes. Ik had allemaal voorhoofdholte ontstekingen vorig jaar & dat is echt niet fijn kan ik je vertellen. Maar door een aantal keer hiermee te scrubben &een super warm bad te zetten komt het toch heel erg los &kan je weer heerlijk ademen!

Hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Liefs,

Maaike <3.

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

