Meijendel

Wat is de herfst toch een fijn seizoen. Het is meestal droog met nog vaak een lekker zonnetje &toch een beetje kou. En dan kan je dus weer lekker die mooie truien weer aan &zonder jas naar buiten. Maar ook die mooie warme kleuren die weer komen.Maar vooral de bladeren die verkleuren &vervolgens van de bomen afvallen. Dat ziet er soms zo betoverend mooi uit. (vind dat altijd mooi als ik er onderdoor fiets) Daarom dachten wij laten wij lekker gaan wandelen in Meijendel. Dat is een enorm mooi bos dat naar de zee toeloopt. Je hebt daar niet alleen bomen en struikjes waar je doorheen loopt. Je vind daar ook mooie stukjes natuurreservaat wat ook beschremd gebied is, bijvoorbeeld de kleine plassen. Ook hebben ze daar een leuke speelweide &natuurlijk niet te vergeten het grote pannenkoeken huis met die fijne openhaard! Zo fijn om bij te zitten met een kop warme chocolademelk, heel cliché maartoch!

Wij gaan eigenlijk best vaak en lekker wandelen op het strand of in het bos. Mede omdat mijn broertje en ik vaak erg dicht zitten met onze hooikoorts/bronchitus &dan dus lekker op adem kunnen komen! Ook kunnen we dan gewoon even lekker uitwaaien en onze energie kwijt, de bal gaat altijd mee &die wordt goed gebruikt door ons. Maar eigenlijk viel deze boswandeling in Meijendel een beetje tegen. Het was de eerste ‘herfstwandeling’ die we gingen maken dit jaar &wilden lekker tussen de rood/oranje gekleurde bomen door lopen. Maar helaas! Het is veel te vochtig geweest de afgelopen maanden &de zon heeft te veel geschenen om de blaadjes uit te laten drogen. Een aantal weken geleden hadden we opeens weer super mooi weer, dit heeft er voor gezorgt dat veel planten en struiken weer nieuwe blaadjes aangemaakt. Ook waren er héél veel bloemen en bessen te zien, wat eigenlijk niet echt kan rond deze tijd. Daarom was het net alsof we een voorjaarswandeling aan het maken waren..

Maar nogsteeds was het erg fijn om lekker te wandelen &voetballen. En zeker Meijendel is het waard om eens een stevige wandeling in te gaan maken! Ik nam natuurlijk mijn camera mee &heb een aantal mooi foto’s kunnen maken. Hierboven heb ik er al een gepost, morgen komen er meer, maar dan zonder tekst.

Moet je echt een keer doen zo’n wandeling ! En weten jullie misschien nog meer leuke plekken/bossen om te gaan wandelen? Laat een reactie achter : )

Liefs,

Maaike <3.

2 gedachtes over “Meijendel

  1. byyara zegt:

    Ik woon vlakbij de Naald en ga soms wel eens wandelen met vrienden, vooral in de sneeuw vond ik het geweldig. Ik hou ook echt van de herfst en de winter, die twee seizoenen kan ik tenminste een béétje allergieloos door het leven haha. Ik ken het Meijendel trouwens niet. 😛
    Ben vroeger ook wel eens naar het Staalduinse bos geweest, is ook erg leuk!

    • Maaike zegt:

      Bij de naald is het idd ook erg leuk &er is een kinderboederij^^ leuk dat je dat met vrienden doet! Jaaaa sneeuw! Meijendel is echt leuk, kan je ook naar het strand lekker uitwaaien&daarna wat warms drinken in de boerderij 🙂
      &idd je hebt geen last van allergiën (bijv pollen) en dat is héél fijn!
      Thnx voor de tip, ga ik daar eens kijken 🙂 x

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

