Bizzy bee !

Lieve lezers! Ik heb alweer even niks gepost. Daarom nu even een stukje van wat ik de afgelopen dagen wel heb gedaan inplaats van bloggen!

Zoals jullie weten heb ik het de afgelopen week druk gehad met mijn se week. Voor mijn gevoel is het wel redelijk goed verlopen, kan het eigenlijk nooit heel goed inschatten, dus we zullen zien! Vrijdag had ik dan ein-de-lijk mijn laatste se; wiskunde. Gelukkig smorgens dus waren we alweer om half 1 klaar! Zoals jullie misschien ook wel gelezen hebben had ik een weddenshap met een vriend; als ik 100 likes zou halen mocht ik zijn nagels lakken!!! Dus gingen wij die middag heerlijk glitter nagellak kopen om een mooi finishing touch aan zijn roze nageltjes te geven. Ook heb ik twee nieuwe lakjes van de H&M, een rode en een crack nagellakje. Toen ik thuis kwam heb ik foto’s lopen maken voor een artikel. Ik heb mijn nieuwe freestyle & top paint nagellak uitgeprobeerd van essence. Ook heb ik een soort ooglook gemaakt. Hier heb ik meteen al foto’s van gemaakt, maar heb nog geen tijd gehad om het allemaal in elkaar te zetten. Gisteren avond had ik een ‘feestje’ bij een vriendin met vrienden. We wilde even onze gedachtes ergens anders hebben dan bij die stomme se’s ! Dus maakten we er een gezellig avondje van, met onderanderen het lakken die vriend ( Yannick, Vogelbekdierenmetpassie )zijn nagels, hihi. Het was echt een zeer geslaagde avond!

En alsof afgelopen week nog niet vermoeiend genoeg was, stond ik zaterdag ochtend alweer om 8uur naast mijn bed.. Ik ging namelijk met mijn moeder en vriend naar Hogeschool Leiden. Gezellig met de trein zoals het straks ook moet gaan. We gingen naar de opendag om te kijken wat we volgend jaar willen gaan studeren. Eigenlijk weten wij al welke kanten we op willen, maar je moet je toch goed laten inlichten en een beetje ‘proeven’ van de school/studie. We hebben het daar erg naar ons zin gehad & kwamen ook nog de vriendin tegen waar we de avond ervoor heerlijk gechillt hadden. Om 2 uur was de opendag afgelopen en gingen we weer terug met de trein. Ik had al lekker last van mn schouders/rug gekregen en mijn activiteiten waren voor vandaag nog lang niet voorbij. Ik had namelijk eigenlijk een studiedag met orkest van 9 tot 9 uur. Dus daar ging ik braaf naartoe nadat ik een halfuurtje gezellig op mn bed heb gelegen. Een studiedag houd in dat je de hele dag repeteerd, met natuurlijk pauzes tussendoor. We repeteren dan niet alleen met het hele orkest, maar we houden ook een blazers/strijkers repetitie & groepsrepetitie (alle mensen met het zelfde instrument). Dit idee is onstaan omdat we vorig jaar op kamp waren, dan heb je dit iedere dag, dit leek ons ook leuk en handig om 2x per jaar te doen. Je leert zo namelijk veel meer op een dag & bovendien doen we ook leuke dingen met elkaar & eten we samen, dat maakt het orkest ook weer wat hechter. Het was allemaal heel gezellig enzo, maar ik was ook ontzettend moe, dus had ik er wat minder zin in. Ook hebben we héélijk gegeten! Een moeder van een van de kinderen is engels en zij maakt super lekkere gerechten. Zij maakt echte engelse brownies met noten of met marsmallows er in! Dit keer maakte ze voor twee heerlijke soepen van eigen geteelde groente, echt jummy! Nadat alles opgeruimd was ging ik meteen naar huis, ik wou nou eens lekker rustig gaan zitten en helemaal niks doen! Ik heb lekker lopen ‘tutten’ en heb een lekker bad genomen om te ontspannen & uiteindelijk sliep ik al om half 11, hihi.

En het was maar goed ook dat ik zo vroeg sliep, zondag ging ik met mijn moeder naar Rotterdam. We gingen weer eens heel gezellig met z’n tweeën shoppen! En alle winkels afgaan met een moeie kop & pijnlijke schouders kan natuurlijk niet. We gingen heel gezellig met de trein, we hadden het heel goed getimed de trein kwam meteen aanrijden nadat we ons kaartje hadden gekocht! Eerst een heerlijke frappechino met een gebakje erbij & daarna lekker alle winkeltjes af voor leuke winter kleding. Ik ben behoorlijk geslaagd. Ik heb niet heel veel gekocht & ben niet eens bij de Primark geweest! Wat ik eigenlijk niet zo heel erg vind, anders had ik al mn geld uitgegeven waarschijnlijk & ik ga in de kerstvakantie gezellig met mijn nichtjes! Ik heb wel een hele leuke parka jas gekregen, mooie lange laarzen gekocht & 2 fijne vesten! Ik denk dat deze kleding stukken nog wel voorbij gaan komen op mijn blog. ’s Middags hebben we nog samen geluncht & om 5uur namen wij de trein weer terug. Ook hier was ik wel een beetje moe van geworden & wou ik het liefst niks doen. Maar! Er stond nog een presentatie voor Engels te wachten.. En het is een se, dus dat moet wel even goed voorbereid worden! Heerlijk onderwerp hadden we ook; The conflict between England & Ireland. Jup, over dat Ierland onafhankelijk wilde zijn van Engeland, maar Noord-Ierland wilde bij de UK horen.. Deze presentatie hadden we vandaag & ging eigenlijk wel goed. Nou ben ik, al zeg ik het zelf, best goed in presentaties en debatten dus vond ik dat niet zo erg. Dacht ik! Stond ik daar met mijn groepje, maar ik moest beginnen, O mijn god! Er waren namelijk ook mensen uit de andere 5Havo klas bij, mijn engels is niet heel erg goed & er zaten allemaal leuke partij/leiders/periodieke namen in onze teksten.. Ze vonden onze presentatie blijkbaar moeilijk, want niemand snapte het door al die woorden & het ingewikkelde verhaal.. Fijn dan! Hoop niet dat dat mee gaat tellen in onze beoordeling, maar misschien is het wel positief; dat we op een hoog niveau engels lullen ofzo.. ;P Veder was deze dag zoals alle andere schooldagen; bestwel saaaai.

Dit heb ik dus de afgelopen dagen gedaan. Heb echt even geen tijd kunnen vinden om een blogje te schrijven, sorry ik heb nou eenmaal veel hobby’s & dus veel verplichtingen. Ondanks dat heb ik er wel weer 2 volgers bij gekregen! Ik dus nu op een totaal van 6 ! 😀 Je kan namelijk ook volgen via wordpress & ook gewoon via Bloglovin\’ . Ik probeer er echt een goeie blog van te maken, maar dat heeft even wat tijd nodig, denk ik. Ik zou het heel leuk vinden als jij mij ook gaat volgen & laat vooral een comment achter van wat je van mijn blog vind, dat waardeer ik heel erg!

Er volgt snel een volgende post!

Liefs,

Maaike <3.

Ps; foto’s komen van Nationale beeldbank & Weheartit !

2 gedachtes over “Bizzy bee !

    • maaiketaartje zegt:

      Ik moet idd nog een beetje uitvinden hoe ik het beste m’n blog bij kan houden.. Dus dagen er voor al stukjes opzetten ofzo !
      Maar fijn dat je het een leuk stukje vond & het was idd een heel leuk weekend! 😀

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

