I need a new haircut!

Eigenlijk moest ik al een tijdje naar de kapper, maar afgelopen zaterdag heb ik eindelijk de afspraak gemaakt; a.s. zaterdag! Het ziet er niet meer uit & het klit continu! De rede waarom ik het steeds uitstelde is eigenlijk heel simpel; ik weet niet wat ik wil met m’n haar.. Nouja ook omdat het nu wat langer aan het worden is als voorheen en ik het ook graag lang wil houden. Maar kappers kennende vinden het altijd leuk om behalve de dode puntjes er toch net iets meer af te knippen.

 

Ik wil eigenlijk nooit alleen de puntjes er af, maar daar kom ik wel weer iedere keer mee thuis! 😦 Wel doe ik vaak een lok, maar die verdwijnt dan weer heer snel. Ik wil vooral nu iets leuks met m’n haar doen, omdat ik dat een lange tijd niet heb gekunt. Ik zat op synchroonzwemmen & daarvoor was het het handigst als je gewoon gemiddeld lang haar had. Toen ging ik ook echt zo’n 5x per jaar naar de kapper, omdat het chloor water er van houd om aan de puntjes te knagen! Een hele tijd geleden (bijna 3jaar) dacht ik; laat ik eens gek doen, we doen er een bobje in! Toen was dat weer een beetje in. Nou heb ik heb niet echt mooie jukbeenderen maar lekkere bollewangies dus had een bob een stuk onder mn kaak, anders krijg je een heel leuk effect.. Eigenlijk stond het wel leuk, maar toen was ik nog wat jonger.

Ik & een vriendin in de 2e klas.

Ik heb echt zin om iets leuks te doen, maar wil het niet lekker uitbundig rood gaan verven ofzo. Ik kan soms wel uitbundig zijn, maar voornamelijk ben ik dat niet, dus dan past zo’n kapsel helemaaaal niet bij mij. En de buitenkant laat ook wel een beetje zien hoe je van binnen bent, dus ik vind het eigenlijk wel belangrijk! Ook ging ik een  beetje kijken wat de ‘trends’ zijn voor deze winter..                                                                 

 

 

Het korte straight of juist lekker wild, als een soort rockchick ofzo.

Of wat heel veel alternatieve mensen doen; aan een kant scheren & soms met een printje. En ook de kleuren wit en rood zijn het voor deze winter. Rood niet alleen voor haren, maar ook voor de kleding!

Als ik deze ‘trends’ zou moeten geloven wordt dit helemaal ‘het’. Dat korte/geschoren kom je vaak tegen, maar dat zijn ook een bepaald type mensen. Ik denk niet dat vele meiden hun lange lokken inruilen voor een kort koppie! Ik vind het eigenlijk wel mooi & vooral stoer, maar stiekem durf ik het zelf niet aan, hehe. Wat dat aan gaat ben ik echt een pussy. Dus omdat dit nou niet echt iets is waar ik de komende maanden mee rond wil lopen ging ik opzoek naar m’n eigen inspiratie!

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb niet echt iets kunnen vinden waarvan ik dacht; yeaaah dat ga ik doen!! Rechtsboven is namelijk te vol & te weinig slag eigenlijk. Het haar van Miley vind ik er een beetje nep krullend uitzien.. En eigenlijk hebben al deze foto’s niet iets van een ponny/lok. De foto linksonder geeft eigenlijk het beste weer wat ik waarschijnlijk ga doen, beetje in laagjes waardoor het weer wat voller wordt & meer slag krijg. Eigenlijk zou ik het liefste een krul in m’n haar hebben, niet overdreven maar slagkrul (niet pijpenkrullen of wafflekrulhaar) maar ik ga niet iets permanents doen, dat vind ik eng! Ik ben bang dat het niet mooi wordt of geen meter bij mij staat! Plus dat je daarna lekker mooie uitgroei krijgt en mijn haar groeit opzig best lang, dus doet maar niet! Ook is het zo dat mijn haar de ene dag heel stijl kan zijn en de andere dag opeens heel veel volume en slag heeft, lekker handig want het is niet te voorspellen. Maar ik m’n haar doet dat ook als ik naar de kapper ben geweest, het kan dus zaterdag opeens meer gaan krullen.. En nu zou ik dat dus echt niet erg vinden!! 😀
Hier zie je dat wel een beetje;

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik ben er dus nog niet helemaal uit, maar het worden sowieso wel de laagjes! Dan komt er hopelijk meer volume in! Misschien hebben jullie nog wel leuke tips? Van mij part stuur je een leuke foto, tips & ideën zijn echt heel erg welkom! Ik ga er dus nog goed over nadenken en zeker niet rebels opeens een overhaaste beslissing maken, want;

 

En dat wil ik dus ab-so-luut NIET! ^^ Mijn lange lokken blijven lekker bij mij 🙂 Ik hoop dat jullie het een beetje een leuk stukje vonden & nog een leuk idee hebben!

Slaap lekker & liefs,

Maaike ❤

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

