Mijn kerst(kado’s)

Eerst wil ik even zeggen dat deze post voor gisteren (2januari) was bedoelt & de post voor vandaag ook verlaat is, omdat er blijkbaar geen automatische post tijd bij stond.. (Die van vandaag is verlaat omdat ik foto’s moest maken, maar de camera het niet deed.. Mijn excuses, maar morgen te lezen!) En aangezien ik hard bezig ben geweest met mijn pws, zag ik dat niet. Maargoed; mijn kerst & mijn kerstkado’s!

Kerstavond. Mijn vader is slager bij een groothandel en moest dus iedere dag héél lang werken. Gelukkig was hij gewoon vrij met alle kerstdagen. Dus omdat mijn vader zo laat en vermoeid van werk kwam, hebben we het op kerstavond simpel gehouden. Overdag heb ik met mijn moeder en broertje nog 2 laatste kado’s gekocht & de laatste boodschapjes. We aten lekker tapas (kleine spaanse hapjes) met broodjes en wat lekkere smeerseltjes & een minikaasfondu erbij! op zaterdag eten wij altijd brood met iedere keer iets anders zoals soep, broodje warmvlees enz. Was heel gezellig, maar later viel mijn vader toch in slaap van vermoeidheid. (Dit gebeurt ieder jaar weer) Veder deden wij niks boeiends & ging ik nog maar even langs mijn vriendje die een ontsteking in zijn oog had.. We hebben toen nog even gezellig buiten gelopen, er was zoals altijd traditie getrouw een lichtjes avond in Voorburg.

1e Kerstdag. Lekker ontbeten met de hele familie, lekker kerststolletje eten nomnomnomm! Eigenlijk zouden wij rond een uurtje of 4 mijn opa&oma ophalen zodat we nog een gezellig middagje hadden & dan zouden we ’s avonds met z’n allen gourmetten. Dat was de bedoeling ja.. Maar zoals ik al vertelde is mijn oma het afgelopen jaar bestwel achteruit gegaan. Ze heeft een hart operatie gehad & er is epilepsie geconstateerd. Ze valt heel vaak om is dan even weg en krijgt vervolgens enorme blauwe plekken & dan moet ze weer 2 a 3 dagen in bed liggen om bij te komen.. Mijn oma was snachts weer gevallen, dus gingen wij overdag naar hun toe. Om je oma zo in bed te zien liggen is natuurlijk niet leuk, maar toch hebben we het best gezellig gehad. En mijn moeder had nog zo tegen mijn opa&oma gezegt; je hoeft niks voor de kinderen te kopen, ze krijgen van ons kado’s…etc. En als m’n oma daar nou naar geluisterd had, hadden we wel met z’n allen kunnen gourmetten.. maarja onze oma wil te lief zijn voor ons en had dus alsnog een kadootje  gekocht. Niet echt persoonlijk, maar wel zodat we iets moois voor onszelf konden uitzoeken. Ik kreeg een V&D kado bon, met aardige waarde, zo kreeg mijn broertje een bon voor de Bartsmit omdat hij van alles koopt van techdeck (mini skatboardjes) & zij hebben natuurlijk geen idee welke hij wel of niet heeft. Heel lief van hun maar hadden ze niet hoeven doen!

Ook kregen we van hun een bon van bladcadeau. Je kan ze in verschillende vormen/thema’s kopen, zo kan je een abbonement nemen die het beste bij jou past. Je kan op het boekje zien uit welke abbonementen je kan kiezen en hoe vaak je die dan krijgt. Ik heb gekozen voor de Grazia, binnekort kan ik al gaan genieten van mijn eerste Grazia!

Later gingen wij dus maar weer naar huis om al dat vlees voor 6 personen te gaan proppen in 4maagjes.. Maar dat kwam helemaal goed, daarna moesten we wel behoorlijk uitbuiken! En na een aantal voorstellen van mijn broertje naar mijn moeder om een kadootje te geven aan m’n vader, kregen we onze kado’s. Iedereen had een andere prijs’klasse’ waarin je voor iedereander familielid een kado moest kopen. Mijn broertje was super blij toen hij zijn kadootje kreeg van mij, dat was niet alleen een stukje baan maar ook nog een skatboardje erbij die hij zo gaaf vond. Ook was hij enorm blij met mij ICE watch horloge, stoere jongen word het ook! Ik kreeg van mijn broertje twee hele leuke hangertjes van Return To Sender, ik had al een paar keer staan twijfelen of ik een paar moest kopen en wélke ik dan moest kopen.. Hij heeft een paar hele leuke uitgekozen in mijn lievelingskleur blauw.

Van mijn ouders kregen we dus twee kado’s, ik kreeg van mijn moeder een hele leuke tas. Echt een waar ik naar opzoek was! Ik wou of een zwarte of een nude kleurige (past bij alles) en dan niet teveel tierelantijntjes maar wel een beetje in de oude stijl, hihi. En toen kreeg ik dus deze leuke invito tas, die mijn moeder heel goed heeft uitgezocht!

Ook kreeg ik van mijn ouder een beetje groot driehoekig kado.. Ik dacht echt wat moet daaaar nou weer inzitten?! Eerst papiertje er af, toen was het een tasje, tasje open, een vierkant pakje, papiertje er af, een zwart doosje met een tekentje van Pandora!! Jaaa, ik was al helemaal blij, had nog niet eens gezien wat ik dan precies kreeg. Ik kreeg gewoon 4 bedels, 4! Ik heb vorig jaar met mijn 17e verjaardag een wit leren bandje gekregen met een klavertje4 eraan, ik was dus al heel erg blij dat ik er nog iets voor kreeg! Maar 4 bedels…. Ik was er echt super blij mee. En het stomme was dat ik net die middag in het boekje van Pandora zat te kijken en een aantal bedels zat aan te wijzen die zo mooi waren, en dat daar deze 4 tussen zaten… Wat kennen mijn ouders me toch goed.

2e kerstdag. Gingen we met z’n 4ren Kolonisten van Catan spelen met de nieuwe uitbreidingssetten die mijn broertje had gekregen. Altijd heel leuk, daarom hebben we de uitbreidingen gekocht. Daar zijn we eigenlijk na het ontbijt de hele dag mee bezig geweest. Totdat ik me moest gaan omkleden & een beetje make-up op doen, want ik ging bij mijn vriendje en zijn familie eten. Mijn vader was zo lief mij te brengen door de regen. Voordat we naar hun oma gingen kregen een kado van hun. Hartstikke lief, dat hadden ze echt niet hoeven doen. Ik kreeg een fijne warme zachte cowl sjaal van Object. Een merk waar ik best veel kleding van heb en de sjaal is in twee teinten blauw; mijn lievelings kleur.  

Niet zo gek dat zij aankwamen met zo’n fashionable cowl sjaal, want ze hebben een eigen kleding winkel. Het was leuk ingepakt met wat kerklokjes & een object lipbalm. De lipbalm ruikt heel erg lekker en geeft een mooie glans! Ik ben echt super blij met het kado!
Daarna gingen we naar zijn oma om te gourmetten met zijn familie, zijn tante en kleine neefje waren er ook gezellig. We hebben heerlijk gegeten met op het einde een super lekker zelf bedacht ijsje van zijn oma. Het was een gezellige avond!
Omdat ik niet thuis at zouden mijn ouders en broertje eten als normaal, niet iets speciaals zegmaar. Maar mijn broertje wou wel iets speciaals doen en dus maakt hij 3 lekkere maar ook super mooie gerechtjes!

Voorgerecht: “Gamba’s gebakken in olie met een vleugje knoflook op een bedje van ijsbergsla met verse dille bloem-radijsjes.”

Hoofdgerecht: “Tounedeou biefstuk op een bedje van cranberrysaus met daarop bimi’s omwaonden met spek.”

Desert: “Grand dessert; Aardbeienijstaart, gevulde bonbons met kerstversiering, mini ijscoupen in vanille-chocolade & vanille-mango & een toef zelf op geklopte slagroom met een cacao topping.”

Jaja, hij had er zelfs een tekst bij het serveren van het 3gangen menu! Ik ben echt héél erg trots op mijn broertje! Hij zei laatst al dat hij koken en zo leuk vond, maar dit? En hij wil nog wel vaker gaan koken !

Op Oudjaarsdag was ik thuis, heb ik boodschappen gedaan met mijn moeder & oliebollen gekocht. Die avond aten we ook broodjes met allemaal visdingetjes &mijn vader had als verassing sushi meegenomen van werk! Na het lekker eten en een oliebol te hebben gegeten ben ik naar mijn vrienden toe gegaan. Maar dat vertel ik morgen in een andere post.

Nieuwjaarsdag. Dan gaan wij altijd langs mijn opa&oma. Zij gewoon ‘vroeg’ slapen, dus kunnen we hun niet bellen om twaalf uur. Dit keer was mijn oma helemaal bij en helder. Ze hadden zelfs oliebollen gebakken die helaas waren mislukt, maar zij geen idee hadden waarom, nee hadden ze nog even snel een appeltaart gebakken. En die was zoals altijd god-de-lijk! Dit is echt hun specialiteit, ze maken het heel vaak ook weleens voor mij om mee te nemen naar vrienden. En die vragen er soms nog om, er was een keer iemand die de appeltaart omdoopte door orgasmetaart.. Nu noemen ze em allemaal zo, beetje overdreven maargoed. Toen hadden mijn opa&oma opeens nog een cadeau voor ons. Ik kreeg een heel mooi armbandje van hun van Charmology, echt super mooi. Mijn moeder kreeg er ook een, maar houd niet zo erg van die armbandjes, dus mocht ik die ook hebben, hihi.

We hebben een lekker stukje appeltaart gegeten en hebben we de rest meegnomen naar huis. Het was weer een gezellig dagje bij m’n opa&oma. Mooi om 2012 mee te beginnen.

Mijn kerst was gezellig, liefdevol en met veel lekker eten! Hoe hebben jullie kerst gevierd en hoe was het?

Liefs,

Maaike <3.

8 gedachtes over “Mijn kerst(kado’s)

  1. Mieke zegt:

    Beetje late reactie van mij, maar ziet er uit als een leuke en fijne kerst ! 🙂
    En wat kan jouw broertje mooi koken/presenteren zeg ! Kan hij dat niet een keer bij mij komen doen? haha
    En leuke kado’s heb je gekregen zeg, ontzettend leuk! X

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

