LE Catrice Nymphelia ~ C01 Be Pool

Ja, het is ontzettend lang geleden dat ik iets heb geschreven. En dat is natuurlijk niet zomaar, maar daar schrijf ik later nog wel wat over. Want nu wil ik jullie heel graag een nieuw lakje laten zien van de LE collectie van Catrice: Nymphelia!

Alweer een LE collectie van Catrice! En deze keer gebaseerd op de natuur!

  Limited Edition Nymphelia by CATRICE
Zacht en vrouwelijk en toch sterk en sensueel – dit is de perfecte omschrijving voor de wereld van de nimfen. Een mysterieuze wereld die zweeft tussen de natuur en mystiek – beeldschone godinnen die de krachten van de natuur belichamen. Dit komt tot uiting in het kleurenschema van de Limited Edition “Nymphelia” by CATRICE. Warm rood, oranje en bruintinten uit het bos worden gecombineerd met groen- en nudetinten die de lente tot leven brengen van half februari t/m half maart 2012. Deze natuurlijke, moderne en sensuele make-upcollectie is geïnspireerd op de internationale catwalks waar elegante maar ook sterke vrouwen te zien zijn. Nymphelia – mystiek en mythisch.  

Nymphelia, ik was er eerst helemaal weg van & keek heel erg uit naar verschillende producten van deze collectie. Maar toen ik eenmaal voor het schap stond, viel het me een beetje tegen. De lakken zien er op de foto’s van Catrice heel anders uit dan in het echt en de rest had ik me gewoon wat anders voorgesteld. Ook zag ik al op verschillende blogs de teleurstelling voorbij komen over de blush, waar veel van verwacht werd. Maar mijn oog viel nog wel op een heel mooi lakje, de blauw-groenige met de shimmer; C01 Be Pool ! Deze vond ik juist weer ontzettend mooi, vergeleken met de foto op de site. Maar één aanwinst uit deze LE collectie voor mij, maar dat bespaard ook wel lekker.


Zo zou het lakje Be Pool er volgens de Catrice site uit moeten zien..

”  C01 Be Pool
Ultiem langhoudende textuur, ultieme dekking, ultieme glans. De nagellaktinten van Nymphelia zijn geïnspireerd door de kleuren van de natuur en de mystiek van nimfen: warme tinten, als fel rood, bruin en mosgroen worden aangevuld met fascinerend diepgroen dat doet denken aan een mysterieuze waterpoel. Deze rijke kleuren zorgen voor een mooi contrast met elegante, zachte nudetinten. Dankzij het extra brede kwastje, kan de nagellak met slechts één streek nauwkeurig worden aangebracht.  

Nadat ik thuis kwam van het shoppen heb ik er meteen mijn nagels mee gelakt & natuurlijk foto’s gemaakt!


Dit is het flesje zoals we altijd gewend zijn van Catrice. Je ziet al dat op mijn foto de kleur Be Pool toch meer blauw lijkt dan groen, zoals op de site van Catrice.

Hier kun je de shimmer wat beter zien. Bij dit lakje ligt het er aan in wat voor een licht je staat wil je de shimmer zien. Maar ook de kleur kan nog best vaak verschillen. Dit komt omdat dit een tussen kleur is van groen en blauw. Sta je in fel/dag licht dan zal het lakje er meer blauw uit zien zoals op de foto, maar ben je in een ruimte met verlichting zal de kleur meer neigen naar groen. Maar dan nogsteeds blijft het lakje erg mooi!


Ik heb hier twee lagen op m’n nagels, omdat ik dat eigenlijk standaard doe. Maar deze kleur is heel donker en pakt goed, dus met een laagje zou het ook moeten kunnen. Zeker als je er een basecoat onder doet!

Nu Catrice een aantal nieuwe dingen in het assortiment heeft zitten, hebben ze ook wat aanpassingen gedaan met de applicators. Zo staat er nu op de nieuwe flesjes nagellak dat het kwastje anders is. Het kwastje is wat ronder zodat dat mooier uitkomt bij de rand van je nagel en je vinger. Veder vind ik het kwastje net zo fijn lakken als eerst.

Er zaten ook nog andere lakken in deze LE Nymphelia van Catrice;
~ 01 Be Pool
~ 670 It’s Rambo No. 5
~ 690 Fred Said Red
~ 710 Dulce & Havanna
~ 830 Salmon & Garfunkel

Ik vind dit lakje zeker die 2,49 waard want ik ben er super blij mee ! Ga dus snel kijken of er nog wat over is van de LE collectie! Of hebben jullie al wat leuks bemachtigd?
2 gedachtes over “LE Catrice Nymphelia ~ C01 Be Pool

  1. Mieke zegt:

    Deze was dus bij mijn kruidvat gelijk weg 😦
    Maar ik heb een andere kunnen kopen! Salmon & Garfunkel 🙂
    Stiekem vind ik deze wel mooier met die shimmer er in.
    En goed dat je weer bent begonnen met bloggen! 😀 X

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

