nail art ~ pinky flowers

Al een tijdje zeg ik dat ik graag nail-arts wil maken en dingen met nagellak wil uitproberen, maar steeds kwam het er maar niet van. Vandeweek na mn se’s heb ik ’s avonds even lekker de tijd genomen en heb ik mijn nagels lekker zitten versieren. Alleen de andere ochtend viel het toch een beetje tegen; niet ’s avonds met je nagels in de weer gaan als je bijna gaat slapen! Het ziet er dus niet super vet en strak uit, maar het is een begin! Ik heb helaas tussendoor geen foto’s gemaakt (’s avonds) maar ga het wel een beetje uitleggen, voor zo ver dat kan want het is héél makkelijk!

Deze drie kleurtjes heb ik gebruikt, de witte 470 Snow Motion! van Catrice voor de basis, twee nail art freestyle & tip painters van Essence in een roze & champagne kleur; 04 pink! en 12 metallic champagne. Je kan natuurlijk ook andere merken/kleuren gebruiken!

 

 

Snow Motion!

 04 pink !

 

 

12 metallic champagne

 

 

 

Allereerst doe je een basecoat op je nagels, daarna lak je ze met twee lagen helemaal wit.


Dan ga je soortvan bloemblaadjes maken in een hoek van je nagel met de roze kleur. Ik probberde de blaadjes een beetje bol te maken, maar sommige werden toch puntiger.. Ik heb telkens een rechter en een linker kant uitgekozen. Maak eerst de lijntjes van de buitenkant van het figuutje dat je maakt & vul het dan pas op!

Als je dat gedaan hebt en je bent tevreden met de vormen, kun je het geheel nog wat extra gaan versieren. Dat deed ik door met de champagne kleur het zelfde vormpje te maken op het roze, maar zo dat je wel nog het roze ziet.

Ik zat nog te twijfelen of ik er nog iets mee wou doen, maar heb het toch zo gelaten. Ik maak dingen meestal niet te druk. Als het dan goed gedroogt is kan je er een topcoat overheen doen, heel belangrijk, want dan blijft je eigen creatie langer zitten! Zoals je bij mij kunt zien was het nog niet helemaal goed droog en kwamen er dus roze vegen op mn nagels.. Hier nog een paar foto’s van het resultaat.


Zoals je kunt zien moet ik nog bestwel oefenen met mooie lijnen maken enzo, maar toch wou ik dit aan jullie laten zien. Zo kunnen jullie zien hoe ik mij hierin ontwikkel, haha. Ik vind het iniedergeval heel leuk om te doen en heb ook al ideën voor een volgende nail-art, dus je zal vaker posts gaan zien over nail-art.

Sowieso een grote fout van mij die ik nooit meer zal begaan; je nagels lakken en dag gaan slapen.. Je zag de afdrukjes waarschijnlijk al op de foto’s. Maar toch heeft deze simpele/niet perfecte nail-art mij toch een beetje opgevrolijkt de afgelopen dagen!

Wat vinden jullie er van & hebben jullie nog tips of ideën voor mij?

13 gedachtes over “nail art ~ pinky flowers

  1. Eef en Lot zegt:

    Leuk gedaan en mooie kleurtjes!

    xoxo
    Eef en Lot

    Ps: misschien ben je ook wel nieuwschierig geworden naar onze website, kom gerust een kijkje nemen and maybe you wanna follow us?

  2. Mieke zegt:

    Inderdaad mooi gedaan hoor!
    Volgens mij vind iedereen het wel mooi, dus het valt wel mee met hoe slecht het gelukt is he! 😉

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

