favorite (dance) music of the moment

Dansen, een grote hobby van me. Ik heb jullie eigenlijk nog bijna niks verteld over mijn hobby’s, dus bij deze. Ik zit nu pas 2 jaar op les, maar danste echt al iedere dag thuis.. Op school deed ik altijd een dans de maandsluitingen, bedacht ik thuis dansjes op muziek etc. Niet heel erg raar, want toen zat ik nog op synchroonzwemmen. Zwemmen ook zo’n hobby van mij. Eigenlijk zijn mijn grootste hobby’s muziek, dans & zwemmen, maar nu hebben we het alleen even over dans. Maar synchroonzwemmen stopte er mee bij de club waar ik zat & dus ging ik daar veder met zwemmen, wedstrijdswemmen om precies te zijn. Maar 2 jaar geleden begon ik het dansen toch bestwel te missen & aangezien wedstrijdzwemmen te veel tijd van mij ging vragen, stopte ik & ging ik dansen.

Er was toen net gefolderd over een nieuwe dansschool, justdancestudio, in Rijswijk & echt 10minuten bij mij vandaan. Daar ging een leuk een proeflesje doen in streetdance & vond me daar helemaal in. Ook leerde ik daar Yara kennen! Helaas ging Yara na een tijdje alweer weg 😦 Het leuke aan deze dansschool/lerares is dat zij zelf bijna alle stijlen beheerst en dus vanalles verwerkt in een dans. Het ligt dus meer aan de muziek wat voor een stijl we dansen. Ieder jaar hebben we een show (aan het einde van het jaar). Dit jaar kan ik helaas niet mee doen omdat ik dan op examenreis ben in Blanes. Ik baal er echt heel erg van, want we doen echt super leuke dansen! Nu zijn we dus volop bezig met de dansen aanleren & heb ik op dit moment niks anders in mn hoofd dan deze 3 dansen. Iedere show heeft trouwens een thema en dit keer is dat Circus, ik dacht eerst dat dat een beetje kinderachtig zou worden, maar wist ook wel dat ze iets zou bedenken voor onze leeftijd maar toch.. Maar het wordt tof! Luister je mee?

De eerste dans ddie we hebben geleerd is de ‘glitterdans’, ja dat klinkt wel kinderachtig, maar er doen ook super kleintjes mee.. Dit is ook een dans die we met meerdere groepen tegelijk doen, voor de pauze.

De tweede dans is de ‘kattendans’, haha lekker met een staart en oortjes ofzo. De choreografie die zij heeft bedacht zie je natuurlijk niet, maar ik vind het zelf bestwel Beyoncé achtig, me loveee!

En dan onze laatste dans is een soort sexy-vrouw-van-de-circusdirecteur-dans of zo, haha. Het is een dans met een stoel dus naja je kan je er wat bij voorstellen 😉

Ik ben niet echt fan van Michel Telo & Britney, maar dit is wel leuk. Vooral die Britney remix van Diplo dat is echt heel gaaf! En ik baal dus ontzettend dat ik niet mee doe, maar mijn examenreis wordt ook heel tof 😉

Kende jullie deze nummers & wat vinden jullie er van?
Zouden jullie de dansen willen zien?

4 gedachtes over “favorite (dance) music of the moment

  1. Mieke zegt:

    kende circus van Britney wel, maar de remix niet, de remix maakt het wel gaaf!
    Jammer dat je niet mee kan doen, zou het wel willen zien, hehe. 🙂

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

