Catrice – Petrol keeps me running | look & swatches

Mijn eerste look, yaaay ! Een tijdje geleden had ik een shoplog en ik ben dan nu bij het laatste product gekomen om te reviewen! Eerste keer dat ik dat helemaal gedaan heb volgens mij, hihi. In de shoplog zaten ook nog twee nagellakken van Catrice & eentje van Essence. Be Pool (LE Nymphelia) & ACid/DC & Night In Vegas (nieuw in assortiment). Vandaag dus het laatste product. Een mono eyeshadow van Catrice; Petrol Keeps Me Running!


Net als van de nail-art die ik vandeweek postte heb ik ook van deze creatie geen ‘tussendoor’ foto’s gemaakt. Maargoed dat is niet zo erg, want heel goed ben ik nog niet met make-up enzo. Maar ik vond het leuk om eens lekker te experimenteren, dus zeker voor herhaling vatbaar. Maar we beginnen nu eerst met de swatches!


Het is echt een prachtkleur! Echt Petrol blauw met een lichte shimmer er in, me luuvv. Het is wel een hele opvallende kleur, wel een beetje oppassen dus, maar het kan juist ook heel leuk zijn.

Ik heb met twee kwasten de swatches gemaakt & de look. De linker kwast is meer een fluffy kwast & voor het blenden. De rechter kwast is volgens mij (twijfel) eigenlijk een lippenkwast, maar ik vind em ideaal voor oogschaduw. Hij is niet hard, maar de haartjes blijven wel mooier bij elkaar, dus hier kan je heel mooi een lijn mee trekken.

Zoals je ziet nemen de kwasten ongeveer even goed de kleur/pigment op, maar op het oog/arm is het toch anders..

In het volle (buiten)licht. Links is met de dunne kwast, middelste met de fluffy kwast & de laatste is met mijn vinger gedaan. Zoals je ziet is er op de huid dus wel een duidelijk verschil met het gebruik van kwasten.

Beetje uit het licht. Je ziet echt dat sowieso met kwast de beste pigmentatie geeft & dan vooral de dunne kwast. Maar wat lichter kan soms ook heel fijn zijn, het is maar net hoe fel je je look wilt maken.

Dan nu de look met de mono eyeshadow Petrol Keeps Me Running. De eerste keer aanbrengen van de oogschaduw heb ik gedaan met de dunne kwast maar daarna wel de blender genomen zodat het wat lichter zou worden.

De foto is meer gefocust op m’n oog inplaats van m’n ooglid. Maar hier zie je wel goed de kleuren.


Oogjes open. Ik heb buiten de Petrol kleur ook een zwart/grijze kleur gebruikt uit een quattro pallette 020 Go Green – Take Me! van Catrice & ik gebruikte een eyesouffle van Essence 03 grand-plié in black van de TE Ballerina Backstage.

Oogjes bijna dicht. Hier zie je goed dat ik de oogschaduw naar boven toe steeds wat lichter heb gemaakt. Meer naar de buitenste hoek van mn ogen wordt het donkerder. Ik heb een zwarte eye soufflé gebruikt om een lijntje te trekken, omdat het eigenlijk gewoon een eyeshadow is wordt het lijntje niet heel fel (kan wel) & kan je het mooi blenden met de andere kleur(en).

Omdat de ogen nogal zwaar waren qua kleur heb ik mijn lippen naturel gelaten. Ik heb alleen een lipglosje op gedaan; 03 ice crystals on my window van de TE collectie crystalliced van Essence. {de foto is helaas minder duidelijk dan ik dacht 😦 }

Dan nu nog even wat foto’s van mij met de look om het totaal plaatje te kunnen zien.

En hier kun je alle foto’s zien die ik gemaakt heb. Dat zijn er wat meer dan dat er in het artikel verwerkt zitten.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Wat vinden jullie van mijn look & hoe ik dit artikel heb geschreven? Volgende keer wel tussenstap foto’s maken?

6 gedachtes over “Catrice – Petrol keeps me running | look & swatches

  1. Mieke zegt:

    Wauw! Mooi gedaan zeg 😀
    Het is wel leuk om tussenstappen te zien en/of er een tutorial van te maken 🙂
    Maar echt, je hebt het echt goed gedaan hoor, lekker fel!

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

