Review Essence nail lacquer+ Queensday proof nails (tutorial)

Een beetje raar dat ik nu iets ga reviewen voor jullie wat nog een in shoplog moet komen.. Maar de shoplog is een filmpje & als je me volgt op twitter heb je al een aantal keer voorbij zien komen dat het uploaden op YouTube niet heel snel gaat. Maar dit lakje gebruik ik ook in een leuke nail-art die jullie voor maandag wel gezien moeten hebben. Eigenlijk kocht ik em ook speciaal hiervoor; KONNINGENDAG! Dus ga ik em toch maar alvast reviewen & de nail-art (tutorial) laten zien!

Maargoed, eerst dus de nagellak & de basis voor deze nail-art! Het is nog een lakje van de Essence TE Season of Extremes, ik heb deze niet meteen gekocht wel twee andere. Ik kocht em toch, omdat ik het toch wel een heel mooi kleurtje vond & gisteren bedacht ik me dat ik die heel goed kon gebruiken voor Koninginnedag, maar ook straks voor het EK & Olympische Spelen ! Ik kocht de oranje kleurige 03 Pimp My Bright.

Hij is een beetje okergeel als je het mij vraagt, maar met 3 laagjes geeft ie echt een hele mooie oranje kleur! Op naar de swatches van Pimp My Bright !

Gisteren avond heb ik al lekker zitten lakken, want ik wou dit er perse vandaag op zetten !

Dit zijn twee laagjes, het schijnt nog bestwel heel erg door, bij het witte van je nagels dan. Maar ik ga juist op die plek mn nail art doen, dus dan is het minder erg. Om toch even een goeie indruk te geven van de kleur, heb ik ook even 3 laagjes gefotografeerd!

Ziet er toch een stuk mooier uit! Want het schijnt niet alleen meer door, ook de kleur is veel intenser.

Mooi he. Dit is mijn eerste oranje lakje, omdat ik het nooit mooi vond, nooit gedacht dat oranje zó mooi kon zijn ! : ) Ook kan ik em nu goed gebruiken bij de 3 ‘support Nederland’ evenementen (Koninginnendag, EK & Olympische Spelen) Ga em ook snel kopen voor deze feestelijke dagen, bij een aantal kruidvat filialen is ie nu €1,- !!! Orginele prijs is €2,79?

Mooi toch? M’n duim had ik gisteren al gedaan en dat ging niet zo goed, ik was een beetje te snel. Maar deze nagellak heeft een hele mooie finish, geen glitter maar gewoon een mooie glans!

(Veel te waterig & te snel gedaan na het aanbrangen van de 1e laag nagellak!)

Ik wil al heel lang een keer een nailart maken met het gradient effect, maar had daar geen tijd voor, blablabla.. En nu leek me het wel leuk om dat hiermee te doen. Het is niet helemaal goed gelukt zoals ‘het hoort’, dus hier even een voorbeeldje.

foto komt van de blog The Lacquer Files

Bij mij is het dus een beetje anders geworden, ook omdat ik niet helemaal de goede sponsjes had. Ik heb me er niet eerst in verdiept en bedacht in de winkel opeens dat ik sponsjes wou & maar wat meegenomen.. Maar alsnog vind ik het wel grappig en leuk!

Wat heb je nodig? Voor een ‘normale’ gradient effect gebruik je meestal 2 of 3 kleuren, hoewel dat ook met meer kleuren kan! Aangezien ik mn nagels oranje maak & de Nederlandse vlag ga maken, gebruiken we 4 kleuren.  Natuurlijk heb je een basecoat & een topcoat nodig, zoals bij iedere keer nagels lakken. En speciaal voor deze nail-art heb je een sponsje nodig. Je kan speciale nail-art sponsjes kopen, of ze zelf knippen van schuursponsjes & de zachte kant gebruiken. Ik heb deze grote, op de verpakking staat dat het is om make-up weg te kunnen halen. Deze kan je prima in 4ren knippen.

Alle nagellakken die ik gebruik. Je kan natuurlijk een andere basecoat/topcoat nemen & ook andere kleuren.

De topcoat komt uit de nieuwe Essence TE collectie Fruity & er staat geen naam op, want er is er maar een; sealing top coat. Ik heb een basecoat van de Hema, daar staat geen naam op maar een nummer; 06, maar volgens mij is er maar één top coat bij de Hema te koop.

Alle kleuren van links naar rechts; TE Season of Extremes van Essence 03 Pimp My Bright ; 060 Bloody Mary To Go van Catrice ; 470 Snow Motion! van Catrice ; 98 Walk on Air van Essence.

Bedenk eerst hoe en waar je het figuurtje gaat maken. In mijn geval vond ik het leuk om de vlag een beetje schuin te doen. Zet het sponsje dan ook schuin op je nagel en ga zachtjes deppen. Zat er toch te veel nagellak op het stukje spons? Zet dan  eerst een druppel op je nagel & dep het uit met een ander stukje van de spons!

Je kan alleen het lijtje zetten dat je wilt hebben of de rest van de de nagel (naar de boog van je nagel). Normaal bij een gradient effect laat je de kleuren in elkaar overlopen & neem je dus kleuren in dezelfde (bijv.) tint. Maar Rood/Wit/Blauw loopt niet heel erg mooi in elkaar over (wordt snel roze) dus kan je beter een streep maken.

Bij m’n ringvinger heb ik expres de hele rest van m’n nagel gedaan, bij de andere ging het gewoon een beetje mis, maar hé; it’s my first time!
Ook dit laat je een beetje drogen, zodat het tweede laagje/randje er op kan; WIT!

Bij de witte leek het me wel handiger om dat door te laten lopen, want dan komt het laatste laagje, blauw, wat mooier uit. Dus dat gaan we nu doen!

Ennnnn.. het blauwe laagje zit er ook op! Nog een beetje corrigeren hier en daar..
Eigenlijk is dit niet helemaal hoe het gradient effect hoort, het hoort eigenlijk echt helemaal in elkaar over te lopen. Deze nail-art van mij is gewoon stripes gemaakt met een sponsje. Het ziet er zo een beetje rommelig uit, maar in het echt ziet er echt leuk uit, juist omdat het niet zo strak is. (Vind ik dan, hihi.)
Nog even een top coat er over heen!

Verschil tussen duim en andere nagels. Bij de duim deed ik telkens te snel de nieuwe kleur er op & ook de top coat, waardoor de kleuren in vegen in elkaar zijn overgelopen..

En dit is dus het eindresultaat! Me veryyy happy!

Ik vond het echt heel leuk om te doen, eindelijk een keer gedaan, maar ik vind het nog niet goed genoeg voor een echt geslaagde gradient effect.. Dus ga ik het nog wel een aantal keer proberen met andere kleuren e.d.

Ik vond deze kleuren wel heel mooi bij elkaar passen, ookal heb ik het een beetje op de gok gedaan. Ik had de rode en de witte nagellak al, maar geen oranje en blauwe. Ik kocht afgelopen maandag de oranje 03 Pimp My Bright en bedacht me dinsdag dat ik wel een nail-art kon maken voor Koninginnendag. Toen heb ik op de gok het blauwe lakje gekocht & wist twijfelde of het de goede kleur blauw was.. En toen ging ik ook nog een beetje twijfelen aan de oranje. Maar aangezien ik geen geldboom heb, vond ik dat ik het gewoon moest doen & zien hoe het werd!
En naar mijn mening is het wel leuk geworden, ik ben er blij mee! Ik ga dit wel lekker dragen met alle ‘Support Nederland’ Evenementen, haha.

Doen jullie iets speciaals met je make-up/nagels voor Koninginnendag (e.d.) ? En hebben jullie weleens gradient effect nails gemaakt?


PS; Mijn filmpje is eindelijk klaar met uploaden op YouTube & kan daar nu bekeken worden of overmorgen op mijn blog ! : D

7 gedachtes over “Review Essence nail lacquer+ Queensday proof nails (tutorial)

  1. Beauty Koning zegt:

    Ah, wat gaaf zeg! Ik vind het best goed gelukt hoor, echte hollandse nails. 🙂 Ben benieuwd naar je filmpje, als hij op je blog komt, bekijk ik hem. Youtube werkt op dit moment niet met mij mee, langzaam en slecht verbinding.

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

