Exams are taking over!

Hi Lieve lezeressen!

Gisteren was er dan eindelijk weer een post, ik had bijna een week niks gepost. Gelukkig staan er nu al een aantal dingen ingepland, maar er veranderd toch nog iets in de planning.

Met mijn examens komt het toch beter/makkelijker uit als ik iets post om de 2 dagen. We hebben dit jaar een heel gunstig examenrooster omdat het hemelvaart weekend er tussen zit. Hierdoor heb ik 3 keer 3 examens achter elkaar (over drie weken verdeeld). Ook heb ik bijna alle examens ’s middags, maar helaas wel Geschiedenis en Frans op één dag… Op de dag van de examens zal er dan een post zijn & de dagen er tussen zal ik een keer een persoonlijke update schrijven over hoe het gaat met mijn examens!
Ook gaat er nog wel wat gebeuren op YouTube, daar heb ik ook al een filmpje voor gemaakt. En ik ga een Q & A houden! Dat is natuurlijk niet moeilijk om te maken en dus heel handig om even een kwartiertje voor vrij te maken na een examen. Want als ik net een examen heb gehad, ga ik niet direct weer lekker leren.
Het zijn trouwens wel bijna allemaal reviews, dat komt door de shoplogs die ik jullie heb laten zien & ze zijn wat makkelijker te maken.

Ik wist natuurlijk al dat ik me echt moest focussen op mn examens & ik wist ook al dat het niet zo makkelijk gaat bij mij. Ik stress heel vaak over vanalles, heb faalangst (echt heel stom om te zeggen) & raak soms zelfs in paniek tijdens se’s e.d. Daarom moet ik altijd extra aandacht besteden aan mn leerwerk, zodat ik zekerder ben van mezelf. Maar gisteren stond ik op en werd ik al helemaal zenuwachtig en misselijk van het idee dat ik straks examens heb.. Dus wil ik ook meer tijd nemen om tot rust te komen & andere ontspannende dingen te kunnen doen.

Ik vind het erg jammer, maar als ik nu niet mn best doe, ben ik straks super teleurgesteld in mezelf & zal ik er best kapot van zijn. M’n blog/Youtube is natuurlijk ook wel ontspanning & belangrijk voor me, maar dit kan ik altijd nog oppakken & m’n eindexamen niet..
Ik hoop dat jullie het begrijpen, nouja ik weet ook wel dat jullie het begrijpen en dat vind ik echt heel erg fijn. Ook hoop ik dat jullie de posts een beetje leuk vinden!

Ik ‘zie’ jullie pas na 16mei, dan heb ik mijn eerste setje van 3 examens gehad & zal ik een kleine persoonlijk update schrijven !

Liefs,
Maaike

9 gedachtes over “Exams are taking over!

    • Maaike zegt:

      Dankje & fijn dat je het begrijpt 🙂 alleen minder fijn dat je precies weet hoe het is..
      Het us echt heel stom om te zegen dat je faalangst hebt hé? &nog stommer ik heb het alleen met site soort presterende dingen, niet sociaal enzo.. Hoe is dat bij jou?

      • deijsprinses zegt:

        Presteren. Vooral schoolgericht. Ik praat er nooit over, behalve dan nu. Dit is echt een uitzondering omdat ik het nog belangrijker vind om andere mensen te steunen die het ook hebben. Ik kan helemaal in paniek raken ook al heb ik iets goed gedaan. Maar ik leg mijn eigen lat soms zo hoog…
        Ik heb ook het gevoel dat sommige proffen op mij neer kijken en daar word ik al helemaal bang van als ik er nog eens een mondeling examen bij moet afleggen…
        Het ziet heel diep, ik vrees niet dat ik er ooit vanaf raak ook al weet ik hoe het er gekomen is. Allee, dat klinkt allemaal heel dramatisch maar ik heb er mee leren leven. Ik ben gewoon iemand die altijd in paniek schiet… Heb je dat ook?

  1. Sheela zegt:

    Geschiedenis en Frans op 1 dag? dat lijkt me veel zeg.
    Veel succes en het is helemaal niet erg, ik denk dat ik tijdens mijn examens gewoon niets ga posten op mijn blog. x

    • Maaike zegt:

      Ja en nee, talen zijn lees examens en dan krijg je vragen over de tekst. Dus als er twee vakken op een dag zijn is er eentje een taal, ze vinden namelijk dat je daar niet veel voor hoeft/kan leren.
      Maar geschiedenis is ook veel.lezen & dan heb je dat middags nog een keer…
      Plus dat examens sowieso lang duren..^^
      Maar Dankjwel & dat kan ook, maar bij mij staat er vanalles in de planning 😉

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

