I’m still alive..

Dat is even heeeel erg lang geleden, maar ik leef nog! In de tussentijd is er een heeeeeleboel gebeurd.
De examens waren voorbij en ik ben op een heerlijke vakantie geweest naar Blanes met mijn vrienden. Daar hebben we heerlijk op het strand kunnen liggen, feesten en zijn we lekker naar ‘Water World’ geweest. Dat was echt een top vakantie, maar helaas moesten we weer terug naar huis om een paar dagen het @$#%!^&#*@^(! nieuws te horen over onze examens. En ik heb het helaas niet gehaald, en dan niet dramatisch, nee gewoon net niet.. Nou weet ik ook wel dat de 6jes cultuur niet goed is, maar in dit geval had ik wel net aan willen slagen. Ik ben namelijk alleen gezakt op mijn gemiddelde van examen cijfers wat een 5.3 was en een 5.5 moest zijn. Special thanks to Mrs Van Bijsterveld! Deze regel ging namelijk dit jaar in en gemiddeld heb ik afgerond 1 onvoldoende, een 5, en stond ik ook twee 7 en een 8! En na alle moeite en stress die ik de afgelopen jaren in mijn school heb zitten stoppen, was ik erg gefrustreerd en emotioneel over dat ik het net niet gehaald had. Ik heb nog een herkansing gedaan voor Nederlands, omdat ik daar eigenlijk een heel hoog cijfer had gehad als mijn samenvatting 10 / 15 woorden korter was geweest. Dus daar heb ik, wonder boven wonder, nog een 6.5 van gemaakt! Waarmee ik nog een 7 gemiddel had staan op m’n eindlijst. Erg jammer dat je met zo’n prachtige lijst niet kunt slagen, omdat je op je examen ziek word van de stress. Na heel lang gefrustreerd en eigenlijk ook boos te zijn hebben we weer de draad opgepakt en ben ik in gesprek gegaan, waaruit is gekomen dat ik komend jaar 3 vakken ga volgen op het volwassen onderwijs / VAVO. Dit was vroeger de moedermavo of zoiets en het is een onderdeel van het modriaan waar je dus alsnog je diploma kan halen, maar ook een hoger diploma kan halen. Ik heb zelf voor 3 gekozen, alhoewel ik er met twee ook makkelijk zou kunnen halen. Ik moet nog geen 1 punt per vak omhoog op mn examen om te slagen. Ik ga Wiskunde, Frans & Biologie doen. Wiskunde en Frans zijn niet mijn aller beste vakken, maar je begint van voor af aan, dus nieuwe ronde nieuwe kansen! Biologie heb ik gekozen omdat ik daar eigenlijk heel goed in ben en met een 7.5 gemiddeld mn examen’in ging en vervolgens op m’n examen maar een 5.8 haal.. Dit vak moet ik dus makkelijk hoger kunnen halen!
Ook ben ik gewoon naar de diploma uitreiking geweest van m’n vriendjes en vriendinnetjes, want dat was gewoon even hun moment & het was ook een soort afscheid van het HML.

Tijdens dit alles was ik ook alweer bij m’n moeder op school aan het werken, daar werk ik bijna iedere zomer. Ik help daar altijd mijn moeder, de dossierkast weer op orde maken, pleinwacht lopen, overblijven & doe ik klusjes voor de school om het even iets minder hectisch te maken in de laatste weken. Dit jaar werd ik ook gevraagd om bij de musical te helpen en de dansjes te verzinnen & aan te leren. En dat vond ik natuurlijk hartstikke gaaf om te doe! Toen de basisschool ook eindelijk vakantie had hebben we eerst hier nog heerlijk in de regen gezeten in Nederland. Ik had begevemend het idee dat het de herfstvakantie was en kon me niet voorstellen dat ik in deze vakantie nog 3 weken de zon ging zien. Van 21juli tot 11 augustus ben ik naar Gran Canaria geweest, heeeeeeerlijk! Het heeft daar al 2 jaar niet geregend aan de kust; OMG, imagine.. Nederland en geen regen…! Het was daar minstens 27 graden en max 34, waardoor we veel verkoeling hebben gezocht bij het zwembad en de zee. Dit was wel echt een uitrust vakantie, alle stress moest er uit & het was te merken dat het eindelijk los liet. Ze hebben daar ook heerlijk eten en je kunt er ook geweldig shoppen & natuurlijk heben we wel een aantal digen bezocht, maar minder als anders. De taxi’s zijn daar trouwens spot goedkoop! Ik zat in Maspalomas en Playa del Inglés is daar toch even vandaan, maar daar ben je met z’n 4ren voor 4/5euro! Met z’n 4ren een enkeltje in de tram hier is 10euro..Helaas ging mijn vriend niet mee en waren er ook niet echte andere mensen van mijn leeftijd en bijna alleen maar Spanjaarden. Maar voor alsnog was het een top vakantie! Ik heb me heerlijk vermaakt met m’n stapel boeken, hehe.

Nu zijn we weer terug en wil ik weer lekker beginnen met bloggen, want ik mis het zoooooo erg! 😦 In de vakantie heb ik me al aangemeld op www.bybeautybloggers.nl, hartstikke leuk moet je ook doen, en heb ik al wat dingetjes geschreven en bedacht. Ik wil dit jaar écht regelmatig gaan bloggen en daar heb ik ook genoeg tijd voor. Tenminste als ik het dan weer niet helemaal vol plan met werk.. Ik krijg pas 30 augustus mijn rooster, wat erg frustrerend is omdat ik 5 werkgelegenheden aangeboden heb gekregen! Bij m’n moeder op school willen ze heel graag dat ik kom pleinwacht lopen en overblijven, of ik twee keer in de week kinderen uit school willen en 3 uur wil oppassen, bijles geven, een speelgoed winkel waar ik weleens werkte wil me nu vast in dienst & de vader van mijn vriend heeft gevraagd of ik wil komen in zijn kleding winkel! Waar komt het opeens allemaal vandaaaaaan… Maar wel heel fijn, want zo kan ik wel dingen kiezen die het beste bij mijn rooster passen & is he niet van oke ja das jammer, dan geen werk. Maar ik krijg pas over 2 weken m’n rooster, wat echt vervelend is want ik wil nu ook wel een beetje m’n jaar in gaan plannen.
Veder geniet ik nu natuurlijk nog volop van de zon, want voor je het weet is ie weer weg in Nederland en regend het weer, meeh!

Dit is hoe ik er nu voor sta en wat er allemaal is gebeurd. Op YouTube ben ik nog bestwel actief gebleven, want dat is toch wel een stuk makkelijker, maar ik wil echt heeeel graag weer bloggen! Daar is het aantal abonnees heel hard gegaan in een korte tijd. Binnenkort zal ik ook een aantel foto’s plaatsen van de afgelopen tijd en de vakantie enz. Ik vind het ook heel tof dat ik op bloglovin er gewoon 3 volgers bij heb gekregen, terwijl ik niks postte!

Bedankt ook voor de volgers die gebleven zijn & binnenkort worden jullie daarvoor beloond! (;

Liefs, Maaike

3 gedachtes over “I’m still alive..

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

