singing a.k.a meebleren

Bron foto

Tsja, echt mooi zingen kan ik niet en ik zit ook niet op zangles, maar dat neemt niet weg dat ik het niet leuk vind om te doen! Muziek betekend heel voor mij, want ik maak zelf al jaren muziek, maar het geeft me ook een goed gevoel, zoals vandaag. Ik ben de afgelopen dagen veel bezig geweest met school (& nog steeds) & soms moet er dan even wat uit. Dan zou je denken ja lekkere nummers waarop je kan meebleren met de beat, omdat het bijna geen zang is wat je hoord. Fout! Ik kies juist voor de rustigere dingen, maar waar je wel veel energie voor nodig hebt! En je kan ook zo lekker spelen met muziek, hard/zacht/ingehouden/trillend je kan er zelf allemaal effecten aan toevoegen.

Krezip – Sweet goodbyes. Een alweer wat ouder nummer, maar het gaat me gewoon niet vervelen. Dit is een beetje op de hoogte die ik kan en qua stem past het meer bij mij. Dit liedje heeft ooit een betekenis gehad, maar nu niet echt meer.

Anouk – Michel. En ook dit is weer een wat ouder liedje & heeft ook ooit een betekenis gehad voor mij, omdat gewoon een aantal dingen in dit liedje echt gebeurden. Ook dit is voor mijn stem meer haalbaar en dus lekkerder/makkelijker mee te zingen. Ik ben dol op Anouk en we hebben ook alle CD’s van haar, hihi.

Anouk – Down & Dirty. Deze is nog niet zo heel oud. Ik heb er zelf geen emotionele waarde aan o.i.d. maar Anouk wel en dat hoor je. En daardoor is het een heerlijk nummer geworden waar je jezelf eens in kan laten gaan!

Anouk – Down & Dirty live acoustic @ 3fm. Dit is om even te laten zien hoe erg je kan spelen met muziek improvisatie met bestaande tekst en beat & er toch zo iets anders van maken. En ik vindt zelf zelfs leuker, kijk eens hoe ze die uithalen uit haar mouw schud!

Adele – Skyfall. Splinter nieuw & zo gaaf! Gaaf dat zij dit nummer mocht zingen/schrijven! Het is op sommige plekken heel erg inhoudend en beheerst & daarna hoge noten die tegen fals aan zitten maar dat niet zijn. Ook heerlijk dat er een klassieke achtergrond in zit. Echte film muziek!
Heerlijk! Stuk voor stuk. Soms sta ik echt mee te bleren & soms probeer ik het echt mooi te doen -zo ver mijn stem dat kan dan. Ik vindt het ook heerlijk om met rihanna, nicki minaj en weet ik veel wie mee te schreeuwen op van die meeslepende beats. Maar blijkbaar had ik de afgelopen week meer behoefte aan dit soort nummers.

Kende jullie deze nummers al & staan jullie ook weleens lekker mee te zingen?

Liefs, Maaike

PS: beetje laat, i know, was hem vergeten automatisch in te plannen! whoooops! 

10 gedachtes over “singing a.k.a meebleren

  1. Kimberly zegt:

    Ik zing AL-TIJD mee onder de douche met de radio, heerlijk vind ik dat! Maar ook als ik lekker in de kroeg ben en er komt een bekend nummer die je lekker mee kan bleren sta ik ook gewoon op om mijn valse tonen aan iedereen te laten horen haha. Ik vind het vooral lekker om met de nummers van Anouk mee te bleren haha

  2. Lies zegt:

    Ik zing echt heel erg veel mee met muziek. Ik hoef maar een bekend nummer te horen waar ik de tekst van ken en dan gaat het eigenlijk al automatisch. Anouk -Michel is ook 1 van die nummers die ik gewoon helemaal uit mijn hoofd ken en blijf het ook een erg mooi nummer vinden.

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

