Paris struggles

Vandaag is een beetje onverwacht, verwarrend & hectisch. Ik zou over een uur eigenlijk in de Thalys zitten naar Parijs. Maar helaas gaat dat niet door.. In bijna heel Zuid-Europa zijn ze aan het staken tegen bezuinigingen van de EU, dit doen ze ook in België. En je weet het met staken werken mensen niet en dat zijn bijna altijd mensen die een groot gevolg voor het land kunnen maken. Dus de mensen van de treinstations in België werken vandaag niet en staan 24uur lang te protesteren. Goed dat ze hier voor opkomen, maar het niet een weekje later gekund jongens?! Eerst zouden de treinen niet rijden, toen misschien, toen weer niet, blablablaaaa… Maar gelukkig is NS de beroerdste niet & konden we onze treintickets laten omzetten of het geld terug krijgen. En dan het hotel nog, die konden we niet verzetten want die zat helemaal vol. Oke, andere manier, dan gaan we het annuleren. Nu is er een nacht geannuleerd en krijgen we het geld daarvan terug. Maar dan heb je een nacht, eerst de NS hispeed bellen. Eerste trein naar Parijs is vertrokken, maar hebben geen idee of die vertraging gaat oplopen of uberhaupt aankomt in Parijs, dus u kunt uw reis beter omboeken. Hé gelukkig en dat ook nog eens zonder extra kosten. Maar dan moet er nog een hotel nacht bij komen. Zoeken zoeken, alles zitten natuurlijk lekker vol en is hartstikke duur, totdat Maaike een hotelletje vind heel dichtbij de Eiffeltoren! Dus! Nu gaan wij morgen om 12uur met de trein heen & gaan we zaterdag pas om half 8 met de trein naar huis! Yay, me super happy! Nu zijn we er soort van langer (door eerdere & latere trein) en dat allemaal zonder extra te betalen.

Maar hierdoor ging ook een beetje mijn blog post planning door de war.. Vandaag zou er eigenlijk een post verschijnen met dat ik naar Parijs ging, maar dat is natuurlijk een beetje gek & na al dit gedoe had ik ook wel even zin om dit van me af te schrijven. Dus nu ga ik veder met de post die eigenlijk voor vandaag bedoelt was. Morgen ga ik dus weg, maar dat betekend niet dat er geen post zullen verschijnen. Er staat vanalles ingepland; review, een leuke tag & nog wat dingen die jullie leuk zullen vinden. Maar dan moeten jullie natuurlijk wel morgen even komen kijken! De meeste kijkers & comments krijg ik van geabonneerde mensen, maar ook een heleboel omdat ik op hun blog comment. Dus kom morgen gewoon weer kijken op mijn blogje! Ikzelf zal dus ook niet reageren op comments en op blogs, maar dat haal ik weer in als ik thuis ben!
Maar goed weer even over Parijs. Ik ga natuurlijk lekker shoppen & mooie dingen bekijken. Misschien hebben jullie nog wel een tip of weten jullie welke winkels er in Parijs zitten die we niet in Nederland hebben! Ook zal ik heel veel foto’s maken & misschien ook wel filmpjes (: Helaas is mijn camera ongeveer een week geleden kapot gegaan, hij wil niet meer aan. Hierdoor kan ik dan wel weer mijn vaders super goede camera meenemen, maar die is niet heel handig met filmen.. dus we zullen nog zien hoe ik dat ga doen. Ik neem aan dat jullie het wel leuke vinden als ik een video over mijn tripje naar Parijs zou maken?
Ik hoop dat jullie hier de komende dagen lekker blijven lezen & het leuk vinden wat ik voor jullie heb ingepland! En misschien neem ik dan wel een leuke ‘beloning’ mee uit Parijs (;

Liefs, Maaike ♥

PS: Kom je hier op donderdag? Kom dan straks om 12uur even terug, precies dan vertrek ik en is er een nieuwe post!

8 gedachtes over “Paris struggles

  1. Lies zegt:

    Jeetje wat vervelend allemaal dat jullie door die stakingen nu de reis een dagje hebben moeten uitstellen. Al is het ook wel weer leuk dat jullie nu net iets langer kunnen blijven. Heel veel plezier toegewenst en ik kijk sowieso uit naar de foto’s die je gaat maken!

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

