Het feest van Sinterklaas !

tumblr_lvqwv3oeOb1qhapm5o1_1280_large

Sinterklaas! Wie kent hem nou niet.. En die hierboven is dan ook zeker de echte, vindt ik dan. Deze man is vorig jaar gestopt & dat is ontzettend jammer want z’n opvolger is zoveel minder.. Maargoed! Het feest van Sinterklaas, vier jij het?

tumblr_lm0knuydIn1qkfjsjo1_500_large

Sinterklaas is alweer eventjes geleden aangekomen & morgen is het dan eindelijk pakjesavond. Officieel dan, want lang niet iedereen gaat op woensdag avond (doordeweeks) cadeautjes open zitten maken met de kinders. Sinterklaas wordt dit jaar massaal eerder gevierd. Bijna de helft van de Nederlanders heeft Pakjesavond afgelopen weekend gevierd! En maar een heel klein deel viert het morgen.. Daar hoor ik bij ! ^^ En hoe weet ik dit allemaal..? Nou Fonq.nl heeft een leuke infographic ontwikkeld met alle informatie en de laatste trends rondom het Sinterklaasfeest, erg leuk om even door te lezen! Ik zag dit voorbij komen op BirdsandBeez en vondt het zo leuk, dat ik het ook julllie wou laten zien !

infographic_sint1

En bij welke groep hoor jij? Voor mij is het een beetje lastig, hmmm.. Wij hebben geen broertjes/zusjes of nichtjes/neefjes die nog geloven. Wat ik best jammer vindt want het organiseren vond ik altijd super leuk toen mijn broertje nog klein was! Maar ja de tijd vliegt voorbij & kleine broertjes worden groot! Maar wij thuis vinden Sinterklaas nog steeds een heel leuk feest. Het is een kinderfeest, maar de warmte en gezelligheid die het geeft blijft toch een beetje bij ons hangen.
Daarom vieren wij het nu al een paar jaar met mijn oom, tante & nichtjes. We doen dan een leuk dobbelspel & daarvoor koopt iedereen twee cadeautjes van €5. Mijn nichtjes zijn 15 & 13, mijn broertje 11 & ik ben 18, omdat we nog niet heel oud zijn is het nog steeds heel leuk om een leuk cadeau te bemachtigen! Vooral m’n broertje & nichtjes zijn hier heel fanatiek in, hihi. Dit jaar gaan we het nog net iets anders doen. Eerst deden we het beroemde dobbelen met een sinterklaasdobbelsteen. Maar nu heeft mijn moeder een bordspel gevonden! Heel erg leuk, want daar zitten ook hele random andere opdrachten tussen! Zoals een liedje zingen, strooien met kruidnoten enz. Zo is het toch net als vroeger een gezellig avond & is er toch ook nog wel een beetje spanning voor de cadeautjes. Het belooft een heerlijk gezellige avond te worden vol lachen, eten & raar doen!

tumblr_lvqzrw6AsO1qhr7mqo1_500_large
Wat doe jij met het Sinterklaasfeest? Heb je het al gevierd, gaan jullie het nog vieren? Trekken jullie loodjes of gaan jullie ook dobbelen? Of hebben jullie je weekend heel creatief besteed aan een suprise? Ook heel leuk om te doen, daarom heb ik lekker m’n broertje geholpen, hihi.
Vertel het me, ik vindt het hartstikke leuk om te weten!

Morgen vier ik dus Sinterklaas, willen jullie daarna de cadeautjes zien die ik heb weten te bmachtigen?

Liefs, Maaike

11 gedachtes over “Het feest van Sinterklaas !

  1. talsbeauty zegt:

    Wat leuk en veel plezier morgen. Wij vieren het al een paar jaar niet meer omdat wij het extra doen met kerst, natuurlijk ook hartstikke gezellig. En lijkt me leuk om te zien wat je hebt weten te bemachtigen

  2. Mayara Esther zegt:

    Bij ons wordt het niet zo erg gevierd maar ik zet wel mijn schoen (ook al ben ik 17) bij de slaapkamer van mijn moeder zo dat ze weet dat ik cadeautje wil (en meestal geef ik haar ook cadeau). Maar het is niet echt vieren. Maar heel veel plezier met vieren morgen. 🙂

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

