Get to know me (again) !

maaikeOmdat ik nu al een hele tijd niet meer heb geblogt leek het mij leuk hiermee te beginnen; Get to know me! Eerst wou ik een stukje schrijven over hoe, wat en waarom allemaal, maar dat is misschien toch een beetje stom om mee te starten.. Dus leren jullie mij eerst weer een beetje kennen! , ik ben Maaike

Geboortejaar?
1994, jaja dit is mijn laatste ‘tiener’jaar.. *snik*

Hoe lang ben je?
Ik ben nu 1.72 lang, mooie lengte vind ik zelf!

Waar dacht je aan toen je vandaag wakker werd?
(Dinsdag) ufaiufnaiufhaiuphruoigha, vandaag is een veel te lange dag met een veel te lange lessen laat het snel voorbij zijn… (Dit heb ik serieus vandaag bijgewerkt)
Ik moest al om 8.30 op school zijn & heb tot 18.00, dat betekend om 7.30 m’n huis uit & pas om 19.15 wee thuis.. zucht.

Waar ben je op dit moment?
Nu ik dit schrijf zit ik achter mijn laptop op mijn fijne kamertje. Maar vandaag de dag zelf zit ik in de trein/school.. (Dinsdag)

Wat deed je vanochtend om 08:00 uur?
(Dinsdag) In de trein zitten.. Waarschijnlijk stapte ik toen net over in Den Haag op mijn trein naar Leiden. Ik moest om 8.30 in de les zitten & dus moest ik al de trein nemen van 7.50uur, meeh!

20131002-091954.jpg

Single/relatie?
Relatieeeee, in november zijn mijn vriend (Bror) en ik alweer 3 jaar bij elkaar ❤

Beschrijf jezelf kort, maar krachtig:
Jaaa.. dat is een goeie, dat kan ik dus echt niet. Ik denk dat ik een spontaan maar toch faalangstig meisje ben dat een grote interesse heeft voor kunstzinnige dingen & psychologie met een grote liefde voor muziek & dans.

Ben je geordend of rommelig?
Beide. En dat is veel te dubbel. Ik kan mijn schoolspullen en andere belangrijke dingen heel goed ordenen en ik heb daar ook heel veel mapjes voor. Maar andere dingen worden ook gewoon ergens neergelegd en pas een week later opgeruimd. Maar als ik opruim, kan ik het altijd weer terug vinden!

Guy/Girlcrush:
Ookal heb ik een vriend ben ik gewoon sowieso niet zo obsessief met celebrity’s. Vroeger toen iedereen helemaal gek was op Orlando Bloom vond ik dat echt vreselijk..

20131002-134738.jpgWat zou je op dit moment graag willen?
Op dit moment wil ik eigenlijk niet zo veel. Ik mag eindelijk (na lang zwoegen) studeren, heb nog steeds mijn vriend, ik zit nu ook in de selectie groep van dansen, orkest gaat goed, fijne baan bij mijn vader waar ik ook veel voor regel, heb genoeg geld & ik ben weer lekker begonnen met bloggen! Het fijnste is dat ik me nu weer ik voel & dus heel tevreden ben. Ook fijn om soms niks te willen.

Wat is je doel in het leven?
Mijn doel in het leven voor echt mijn innerlijke zelf is dat ik ooit echt goed over mijn faalangst heen kom. Veder zou ik heel graag mensen willen helpen met diverse problemen door middel van muziek/danstherapie en (evt andere middelen). Iets terug doen voor mensen, elkaar helpen, dat vind ik altijd een mooie gedachte.

Wat zijn je plannen voor 2014?
Mijn Propedeuse halen voor muziektherapie, daar wil ik echt vol voor gaan. Veder wil ik eigenlijk met alles wat ik nu doe het onderste uit de kan halen & me ook meer hierin ontwikkelen. In 2014 blijf ik gewoon lekker bloggen, that’s a promise! Ik heb eigenlijk nog niet echt nagedacht over mijn plannen in 2014.. Dat komt wel met oud&nieuw!

20131002-135343.jpg

Waar ben je bang voor?
Voor falen.. Eigenlijk ben ik daar altijd mee bezig, niet zo gek als je faalangst hebt.. Het staat voor mij heel stom en overdreven om te zeggen, maar bij alles wat ik doe of ga doen vraag ik me af of ik het goed doe, het niet anders moet of blablablaaa.. Gelukkig is dit meer met school/prestatiegerichte dingen dan sociaal & heb ik er al wat trucjes voor geleerd, maar toch. Genoeg om nu eindelijk mijn diploma te hebben behaald! Een angst voor spinnen o.i.d. heb ik niet!

Heb je je rijbewijs?
Nooo, nog niet. Echt heel erg eigenlijk.. Ik weet dat ik er aan moet beginnen en het lijkt me ook heel leuk om te doen, maar ergens anders vind ik het ook weer een beetje eng. Ik weet niet zo goed waarom ik geen lessen volg..

Nagellak of lippenstift?
NAGELLAK! Lippenstift is hartstikke leuk en eigenlijk makkelijker, maar het staat minder leuk. Mijn lippen zijn namelijk niet mooi strak, maar hebben plooitjes, dan vind ik lippenstift niet zo mooi staan, helaas.

20131003-140840.jpg

Wat is je favoriete seizoen van het jaar?
Die vind ik echt heel moeilijk. Ik houd namelijk, waarschijnlijk net als ieder ander, van warm weer. Maar dat benauwde weer vind ik ook weer niet chill en regen is ook bah! Dus ik denk dat ik de lente(/zomer) het fijnst vind, af en toe je jas uit kunnen doen & niet al te veel regen. Maar alle seizoenen hebben iets heel fijns, vind het ook nooit zo erg als de zomer voorbij is!

Wil je ooit gaan trouwen?
Ja, denk ik, want misschien denk ik er later heel anders over. Ik denk namelijk niet dat het trouwen een verschil moet maken in je relatie, maar wel een mooi gebaar is aan elkaar dat je de rest van je leven met elkaar wilt delen.

Ben je een healthy-freak?
Freak, nee. Ik let wel steeds meer op mijn voeding, maar dan meer op het oog dat ik een beetje moet afvallen. Dus ik let meer op dat ik niet te veel vetten/koolhydraten/suikers/calorieën/granen eet dan ik nodig heb. Maar daar ben ik niet de hele dag mee bezig en ik reken het ook niet op detail uit. Je soms volvreten met vrienden moet ook kunnen, toch?

me

Wat voor kleur haar en lengte heb je?
Mij haar is bruin, niet heel erg donker, zeker niet in de zomer dan licht het helemaal op! Mijn haar komt bijna tot halverwege mijn rug & voor net over m’n borst.

Heb je tattoos?
Nee en ik denk eerlijk gezegd niet dat ik er ooit een zal nemen. Ik vind het trouwens wel heel mooi! Van die Sleeves (arm vol) vind ik heel mooi staan, maar alleen bij bepaalde mensen, veder vind ik van die minimalistische tattoos echt heel gaaf! Als ik er ooit een neem zal het zoiets zijn & met een mooie betekenis.

Heb je piercings?
Als je officieel telt: JA TWEE. Haha, dit zijn gaatjes in mijn oren! Een navel, neus of tongpiercing lijkt mij helemaal niks, maar een tweede gaatje in een van mijn oren is iets wat ik al héél lang wil!

Draag je een bril?
Nope! Op zich wel blij mee, want als ik die van mijn moeder weleens voor de grap op doe zie ik er niet uit, hihi.

20131002-135038.jpg

Welk kleding/of make-up item wil je op dit moment heel graag?
Dit had ik bijna bij ‘wat wil je’ willen zetten, totdat ik deze vraag zag. Ik heb met een modeshow voor een modeweekend in Voorburg een echt leren jasje aangehad dat echt heel gaaf is & mooi zit. Daar zit natuurlijk wel een prijskaartje aan, en niet zomaar een, het jasje kost €300,- SLIK! Dat vind mijn rekening niet zo leuk, maar vind het jasje zó gaaf.. Vorig jaar kocht ik ook al Timberlands (links) maar de kleur van mijn vriend (rechts) staat ook op mijn whislist!

Wat is het laatste wat je kocht?
Het laatste wat ik kocht zijn mijn mooi zwarte biker boots van de Invito. En guess what? Die ga ik jullie van de week laten zien!

Wat is jouw perfecte pizza?
Mijn perfecte pizza? Hmmm, ik vind van alles lekker, daarom bestel ik vaak een andere om iets nieuws te proberen. Maar mijn perfecte pizaa is toch wel met mozarella, pesto, (bruchetta)tomaat & rucola sla! (Nu heb ik honger..)

Favoriete ijsje?
Sowieso yoghurtijs met citroen of kerssmaak! Dit vind ik gewoon zó lekker! Ben&Jerry’s of 3 chocolade is ook enorm lekker hoor, maar yoghurtijs is echt hemels. Heerlijk romig en verfrissend!

creme bruleeFavoriete eten/drinken?
De genoemde pizza hierboven is echt wel een favoriet, evenals wraps, ook echt veel te lekker met gehakt en fijne groente. Spinazie & zalm is ook een grote favoriet dat eten we vaak in de zomer. Qua eten maakt het veder niet uit als het maar gewoon niet van die hollandse stamppotten zijn, dan is het goed. Het fijnste drankje is Arizona of gewone green tea, dat is altijd lekker! Het lekkerste toetje blijft Crème Brûlée, wat ik pas een jaar geleden heb geproefd door mijn vriend.

Wat is je favoriete parfum?
Mijn All Time Favorite parfum (of eau de toilette) is RALPH van Ralph Lauren. Die kreeg ik ooit als klein kind toen we op vakantie waren, sindsdien heb ik dit geurtje altijd op mijn kamer staan! CHANCE van Chanel & La Petite Robe Noire van Guerlain vind ik ook heel fijn!

Ben je een hevige slaper, of sta je altijd vroeg op?
Slapen is echt iets wat ik graag doe. Zeker nu ik van die lange dagen maak & veel moet luisteren, bewegen & muziek maken. Ik ging laatst gewoon lekker om 22uur mijn mandje in om eens stevig te gaan slapen. Bijvoorbeeld om 8/9uur opstaan gaat best makkelijk & op de dagen dat ik vrij ben probeer ik toch wel er voor 10uur uit te zijn, anders wordt je ritme raar & je kan lekker veel doen!

Met hoeveel kussens slaap jij?
Uhhhh, best veel.. Ik heb twee normale kussen en dan liggen er nog twee of drie extra kussens in bed, die dan wel echt bedoelt zijn voor in bed. Ik slaap dan ook in een tweepersoonsbed dus heel gek is dat niet. Als ik alleen slaap lig ik meestal op drie kussens, twee naast elkaar en een wat dunnere bovenop, hihi.

Ben je een ochtend of avond persoon?
AVONDDD! Ik kan echt niet enorm vroeg opstaan en ik ben ook niet bepaald vrolijk dan.. En in de avond kan ik echt zo lang doorgaan als ik wil, hoe laat ik ook ben opgestaan! Ik kan me ’s avonds eigenlijk ook nog best goed concentreren of heb nog veel energie..

stepsWat verwacht je in 10 jaar te hebben bereikt?
Ik verwacht dat ik dan minstens een opleiding heb afgerond met een mooie master. Je weet natuurlijk nooit wat er gebeurd. Ik hoop dat ik dan mijn diploma voor muziektherapeut heb behaald (met een master) & dan ook al voor danstherapeute (deeltijdopleiding) en dan bezig ben met een eigen praktijk op te zetten. Ook hoop ik dat ik dan mijn faalangst volledig onder knie heb, muzikale voortgang heb gemaakt & samen woon met mijn vriend.

Wie mis je op dit moment?
Ik denk niemand, mijn vriend heb ik net twee dagen geleden nog gezien, mijn opa&oma dit weekend en mijn vrienden laatst ook nog. Er zijn ook niet echt mensen die uit mijn leven zijn vertrokken die ik enorm naast mij mis. Ik mis wel een beetje mijn maatje Maud van de middelbare/vavo, we hadden zoveel lol & kunnen ook heel serieus zijn. Nu zie ik haar niet zo vaak..

Wat is jouw favoriete lichaamsdeel van jezelf?
Op het moment vind ik mijn lichaam helemaal niet leuk, want ik ben aan het afvallen! Lekker sporten & goed eten. Als ik iets moet noemen is dat toch wel mijn hoofd waar mijn blauwe ogen op zitten en mijn bruine haar (wat ik best mooi vind aan mezelf).

Ben je verlegen?
Vind ik lastig om te zeggen. Ik stap niet heel snel op iemand af, maar als ik echt iets moet weten of ik zie dat hij/zij een aardig persoon is begin ik gewoon een gesprek. Maar soms kan ik daar ook terughoudend in zijn als ik bijvoorbeeld denk dat ik een stomme opmerking ga maken.. (heb je die faalangst weer..) De ene dag voel ik me ook veel zelfverzekerder dan de andere.

20131003-134653.jpgZussen/broers, hoe oud?
Ik heb een broertje, Daan, hij is 12 jaar (in januari 13). Hij is net naar de middelbare gegaan en ontpopt zich echt als een leuke stoere jongen!

Heb je een accent?
Zover ik weet niet. Ik kom uit Den Haag, dus misschien praat ik voor andere mensen een beetje plat? Op vakantie naar Blanes vonden de mensen uit Brâbân ons wel héél erg een Rrrrr hebben hoor, haha!

Wat wil je op dit moment graag zien?
Eigenlijk niks. Doordat alles weer begonnen is ben ik nog niet zo bezig geweest met films en voorstellingen enzo.. Oh, maar natuurlijk wel de musical waarin mijn nichtje speelt: Oliver in New York! Daar gaan we sowieso heen!

Hoe ziet jouw dagelijkse leven eruit?
Beetje chaotisch met veel school, werk, dansen, muziek, oppassen, huiswerk maken & vriendlief zien. Ik zal jullie eens een keer mijn week laten zien! Hoe weet ik nog niet, maar het lijkt me leuk!

Wauw, dat waren veel vragen en dus heel veel tekst! Ik verwacht echt niet dat je alles hebt gelezen & onthoud hoor! Ik hoop wel dat jullie het een beetje leuk vonden & weer een beetje weten wie ik ben, haha. Dit was een soort tag, dus voel je vrij om em ook te doen. Laat dan een linkje achter & ik kom em lezen!

Bedankt voor jullie leuke reacties & fijn dat jullie het leuk vinden dat ik er weer ben!

Liefs, Maaike

Ps; Ik was even heel dom vergeten om de post ‘in te plannen’..

15 gedachtes over “Get to know me (again) !

  1. Joy zegt:

    Een lekker lange tag, maar heb hem helemaal gelezen! Ik kende jou en jouw blog namelijk nog niet, en nu toch wel een beetje! 🙂 Leuk dat je weer hebt besloten om te gaan bloggen. Ik ga je volgen via bloglovin’

  2. Shifra Jumelet zegt:

    Veel herkenbare dingen!! Maar je moet écht je rijbewijs gaan halen, haha! Je merkt als je je rijbewijs hebt hoeveel dingen gemakkelijker zijn. 🙂 En als je eenmaal bezig bent, is het hartstikke leuk! Ik voelde me gelijk veel volwassener toen ik hem had, brengt toch een stukje verantwoordelijkheid met zich mee. 🙂 Liefs

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

