The Winter Tag

De winter is nog niet zo lang begonnen, dus ideaal om de winter tag te gaan doen. De kou is niet mijn favoriet, maar met alle feestdagen en dingen er om heen, is dit toch wel een van de fijnste periodes van het jaar. Kom er achter wat ik doe en leuk vind aan de winter en kijk ook vooral naar de fijne winterplaatjes.

Hou je van de kou?
Meeh, dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik bedoel wie vind kou nou fijn? Maar als je dan lekker binnen kan zitten en met een leuke film vind ik het niet erg of als je dik ingepakt lekker gaat uitwaaien op het strand. Dan vind ik de kou eigenlijk (voor even) wel fijn.

Favoriete gedeelte van de winter?
KERST! Ik denk dat dit wel voor de meeste mensen het favoriete gedeelte is van de winter. Je eet lekkere dingen met familie en pakt wat cadeautjes uit rond de kerstboom. De tijd in de winter dat het sneeuwt is natuurlijk ook favoriet, maar dat is vaak rond kerst.

Favoriete winter drank?
Ik drink eigenlijk altijd thee en wanneer het kouder wordt ga ik steeds vaker koffie en chocolademelk drinken. Heerlijk met een mooie toef slagroom!

Hou je van winterse buitenactiviteiten?
Eigenlijk heb ik dit net al verklapt. Een fijne wandeling op het strand met een dikke sjaal om vind ik op z’n tijd heerlijk! Als er sneeuw ligt ga ik ook sowieso naar buiten sneeuwballen gooien, sleeën met m’n broertje van de berg of de hond van m’n vriend uit laten. Het is dan misschien even koud, maar die frisse kou doet je altijd even goed!

Favoriete wintergeur?
Humm.. heb ik niet echt. Tenminste niet als in parfum, want die draag ik het hele jaar door. Ik vind de geur van de kerstboom, cranberry en vanille heel fijn. Ook gewone frisse buitengeuren vind ik heel fijn. Ook de drie limited edition geuren van The Body Shop vind ik heerlijk! (Cranberry, Gingerbread & Vanilla)

Sneeuwt het in het gebied waar je woont?
Nouja Nederland he.. Ik woon dan ook nog eens in het westen (Den Haag). Daar sneeuwt het wel en enkele winters blijft het ook wel (mooi) liggen, maar in het zuiden of noorden is het toch mooier & natuurlijk niet zo mooi als in bijv. Zwitserland, helaas.

Favoriete kledingstuk van de winter?
Toch wel een heerlijk warm gebreid vest of trui met een mooie print. Als je dan uit de kou komt kan je heerlijk met een kop chocolademelk in je trui op de bank wegkruipen.

Je favoriete winterherinnering?
Oef, dat is best wel een moeilijke! Ik heb niet echt één mooie winterherinnering, ik herinner me heel veel winters en dan vooral de kerstdagen. Hoe ik ging schaatsen met mijn ouders, mijn broertjes eerste kerst, het voor het eerst vuurwerk afsteken, kerst vieren met m’n familie en opa&oma, hoe mijn broertje en ik een kerstdiner maakte, sneeuwpoppen maken.. Vanalles dus en dat is eigenlijk één grote winterherinnering bij elkaar. Als ik aan de winter denk van voorgaande jaren denk ik ook niet echt terug aan één moment. Ik denk wel dat de herinneringen met mijn opa&oma het dierbaarst zijn, omdat die toch steeds weer wat ouder worden.

Dit was mijn Winter Tag, ik heb ook alweer enorm veel zin in de winter! En dat zal ik jullie zeker laten zien, want ik heb een heleboel leuke (blog)ideeën! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ook zo´n zin hebben in de winter! 
Neem de tag ook vooral over & dan kom ik jouw tag ook zeker lezen!

Liefs, Maaike

Ps; Alle foto’s komen van WeHeartIt !

Bloglovin – YouTube – Twitter – Instagram

9 gedachtes over “The Winter Tag

  1. Madeleine zegt:

    Leuke tag! Ik ga ‘em ook doen 😀 zat vanmiddag nog te denken dat ik wilde zoeken naar een winter tag 😀 Ik zal je linken in m’n blogpost 🙂 xxx

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

