12 days fit for christmas

Iedereen wil er goed uitzien met kerst, toch? Bij Girlscene kwam ik iets heel leuks tegen; The 12 days of fitness before Christmas! Dus vergeet die fit for summer challenge nog maar even, want we gaan onszelf in 12 dagen klaarstomen voor kerst!

Het moet eigenlijk niet gekker worden! Een challenge om fit/strak te zijn voor kerst in maar 12 dagen! Er is een heel mooi overzicht gemaakt waarin voor iedere dag een oefening staat. De oefeningen duren van 1-10min. Ook heb je er niks boeiends voor nodig en kun je zo aan de slag. Zorg er wel voor dat je altijd een warming up en cooling down doet! Anders ga je alleen maar je spieren forceren & ben je met kerst helemaal niet fit. Doe een lekker muziekje aan en ga gewoon eens even los, doe wat jumping jacks (die staan ook op het overzicht) en stretch wat. Stretchen kan je ook heel goed als cooling down doen & schud zittend je benen los.
Tuurlijk ben je dan niet opeens veel meer afgevallen, maar door iedere dag wat oefeningen te doen blijven je spieren en huid wel strak. Ook is het zo dat je er vaak gezonder uit ziet, zit je wat lekkerder in je vel, kan je stress van je af slaan etc.. Als ik kijk naar de oefeningen en dan wat wij bij dansen allemaal in 15min aan spieroefeningen doen, vind ik dit erg weinig. Ik ga dus proberen dit hele schema op 1 dag te doen en dat minstens tot en met kerst. Ik ben al een tijdje bezig met afvallen/spieren te kweken; eet gezonder, drink bijna alleen water, dans twee keer in de week & doe thuis wat oefeningen. Maar dat is niet genoeg & soms vergeet ik m’n oefeningen. Door dit handige schema hoop ik dat ik er wat meer regelmaat in krijg! Nu kan ik dit ook wel makkelijk op 1 dag doen omdat ik bij dansen ook dit soort dingen doe en thuis, dus m’n spieren zijn al wat gewend. Op zich zijn de oefeningen ook niet heel erg zwaar, maar als je nooit sport of iets dergelijks, doe dan gewoon wat er op het schema staat voor die dag! Weet je niet hoe bepaalde oefeningen moeten? Zoek even op YouTube, want hoe beter je de oefening uitvoert hoe meer succes! Als iets niet lukt, pijn doet of je weet de bewegingen niet; stoppen! Anders forceer je je spieren en zit je als een kreupel aan het kerstdiner!
Ik doe er dus gewoon nog een challenge bij, heel iets anders natuurlijk als een foto challenge, maar toch! Ik challenge mezelf dus om dit minstens te doen tot en met kerst & daarna wil ik er eigenlijk ook mee door gaan, maar dan gaan we een ander doel stellen! Gaan jullie dit ook doen of passen jullie al in je mooie strakke jurkje? (;
Liefs, Maaike
7 gedachtes over “12 days fit for christmas

  1. Mayara Esther zegt:

    Hahaha ik pas nog niet in mijn mooie jurkje maar ik sla het wel over. Ik heb al vaak geprobeerd om zo (af te vallen) strak te worden maar ik hou het niet langer dan 2 dagen vol. Voor degene die echt voor willen gaan is dit wel een goeie plan.

  2. Kirsty zegt:

    Wat een grappige challenge! Ik hoef zelf totaal niet af te vallen, dus daarvoor zou ik het niet doen, maar ik doe sinds kort wel de workout video’s van Blogilates, omdat ik me gewoon niet zo fit voel als ik weinig beweeg.

  3. Kimberly zegt:

    Best weinig wat je voor deze challenge hoeft te doen dus ik snap dat je ze allemaal wel op één dag wilt doen! Ik ga het ook eens proberen, eens zien tot hoever ik kom met m’n spieren

  4. Lies zegt:

    Ik vind het wel een hele callenge, maar ik ben bang dat ik er niet genoeg aan zal hebben om met de kerst weer in een jurkje te komen haha. Ik wacht zelf nog de feestdagen af en dan in het nieuwe jaar ga ik er weer helemaal tegenaan met het sporten en het op mijn eten letten en hoop daarmee toch weer heel wat kilo’s kwijt te raken.

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

