Vakantie! – Mallorca & to-do list

Yes, het is vakantie! Na heel wat gedoe kreeg ik vrijdag officieel te horen dat ik over ben naar het 2e studiejaar en dat ik nu dus heerlijk vakantie heb! Omdat de laatste weken erg druk waren met dingen regelen voor school en stage was ik nog niet heel erg bezig geweest met wat ik in mijn vakantie ging doen. Wel had ik al een leuk to-do list gemaakt (die ik een andere keer met jullie deel) maar wet gebeurde er onverwachts…

beach

Sinds wij een dierenspeciaalzaak hebben is op vakantie gaan een beetje lastig, want ja wie staat er dan in de winkel? En aangezien ik daar ook heel wat uurtjes werk is ook voor mij en mijn vriend een vakantie plannen niet heel makkelijk. Voor deze zomer wisten we het eigenlijk ook nog niet en zouden we misschien wat daagjes weg gaan naar leuke steden. Totdat zijn ouders (ook een beetje last minute) een huisje boekte en wij eigenlijk wel mee konden. We hoefde alleen een ticket te boeken & gaan maar! Vandaag aan het einde van de middag zit ik dus heerlijk in de Spaanse zon op Mallorca! Heerlijk om hiermee je vakantie te beginnen! We gaan lekker naar het strand, lekker eten en wat leuke dingen doen met elkaar, maar we willen af en toe ook ons eigen plan trekken, dus heb ik wat leuke dingetjes opgezocht op Mallorca!

Gave karikatuur van Mallorca, Door Daily-norm.com

Palma de Mallorca
De hoofdstad van Mallorca (Niet?), grote stad, winkels, terrasjes, kerkjes en andere leuke dingetjes, ik weet wel zeker dat we hierheen gaan.

Playa de Palma
Ook een grote stad, maar heeft ook een heel groot strand. Op dit strand kun je heel veel watersporten doen, lekker op zo’n banaan over het water heen stuiteren.. Hier vind je ook weer gezellige pleintjes, boetiekjes en ook een mooie haven! Ook hiervan weet ik wel bijna zeker dat we hier een dagje/avond heen gaan.

Porto Christo
Dit lijkt mij heel gaaf om naartoe te gaan. Bij Porto Christo heb je de grotten van Ham en Drach die samen komen met het ondergrondse meer Lago de Martel. Dit schijnt er echt super gaaf uit te zien. In dit plaatjes is het best rustig en kan je heerlijk uiteten bij kleine pittoreske restaurantjes.

Palma Nova
Is ook een wat knussere badplaats met ook een kleine haven. Wel zijn hier heel wat barretjes en resteaurants te vinden, want ja wat moet je nou zonder eten hé? In Magaluf dichtbij Palma Nova kun je ook lekker uitgaan. Ook niet ver van Palma Nova ligt een aquapark, heel gaaf en ook heel lekker!

El Arenal
Als we dan toch over het uitgaan zijn begonnen kunnen we het maar beter goed doen en dan ga je naar de bekende badplaats El Arenal. Ook hier kun je net als in Playa de Palma (wat niet ver van El Arenal is) aan verschillende watersporten mee doen bij de mooie zandstranden. Hier hebben ze ook weer een mooie haven met fijne restaurantjes en voor de feestgangers is dit dé plek op Mallorca om helemaal los te gaan!

strand

Het lijkt mij heel lekker om naar verschillende strandjes te gaan en daar in de dorpen/steden nog wat te kunnen bezoeken. Een mooi kerkje of pleintjes op z’n tijd is fijn en shoppen hoort er natuurlijk ook bij! Zeker als er nog leuke marktjes te vinden zijn! Ook wil ik gewoon lekker relaxen en genieten van het mooie weer. Mijn vriend en ik gaan daar ook nog wel een beetje sportief doen, jaja! Aangezien ik de laatste tijd goed bezig ben met ‘afvallen’/aan m’n lichaam denken, moet ik dit een beetje bijhouden, dus de hardloopschoentjes gaan mee! Heerlijk hardlopen in de bergen/heuvels met een geweldig uitzicht! Misschien gaan we ook nog wel een avondje uit, even lekker dansen en een lekker tropisch cocktailtje drinken. We moeten nog maar zien hoe ver alles van elkaar af ligt en wat we daadwerkelijk gaan doen, ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Ik ga lekker genieten van mijn vakantie en al heeeeeelemaal niet aan school denken! Hoe ga jij je vakantie vieren? Ook op vakantie met warmte als eindbestemming? Of naar leuke festivals en andere leuke dingen doen? Ik ben benieuwd! En misschien heb je nog wel een tip voor op Mallorca?

Fijne vakantie & tot over een week! Peace!

10 gedachtes over “Vakantie! – Mallorca & to-do list

  1. wiebie74 zegt:

    Bij Mallorca denk ik altijd aan een feesteiland maar zag laatst een reisprogramma over dit eiland en sindsdien trekt het me best wel. De natuur schijnt er erg mooi te zijn! Fijne vakantie, geniet er lekker van!

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

