Het leven van een student is al duur genoeg

Begin september is mijn studentenleven weer begonnen. Na een vakantie vol plezier, zonnestralen en gezelligheid zit ik nu weer elke dag in de schoolbanken. Het is een hele omschakeling, maar gelukkig heb ik het ook ontzettend naar mijn zin.


Als student vind ik het fijn om zoveel mogelijk te besparen. Veel tijd voor een bijbaantje heb ik niet, dus elke euro is er een. De laatste tijd heb ik gemerkt dat besparen op je verzekeringen heel gemakkelijk gaat. Veel mensen hebben onnodige verzekeringen of verzekeringen die ontzettend veel kosten. Al je verzekeringen op een rijtje zetten en op die manier bekijken wat je kunt besparen is dan een goed idee.

Nu lijkt het uitzoeken van je verzekeringen een lastig en tijdrovend klusje, maar gelukkig bestaan er tegenwoordig handige vergelijkingssites. Zo weet je met een paar keer klikken en het invullen van een aantal gegevens zó wat je waar kunt besparen.

Er zijn niet veel studenten met een auto, maar heb je die wel dan is de goedkoopste autoverzekering binnen no time gevonden. Ook een inboedelverzekering voor je studentenkamer is via zo’n site makkelijk en goedkoop af te sluiten. En wat dacht je van je zorgverzekering? Als je ouder bent dan 18 jaar ben je niet meer automatisch meeverzekerd met je ouders, dus kom je (of je ouders) voor hoge kosten te staan. Op die kosten kunnen besparen is in mijn ogen altijd een goed idee.

Heb jij wel eens nadacht over besparen?

This student gives you LOVE!
Peace!

                                                                                    – Advertorial

6 gedachtes over “Het leven van een student is al duur genoeg

  1. Lies zegt:

    Ik probeer zelf altijd op zoveel mogelijk te besparen en vooral ook omdat wij het nooit echt super breed hebben thuis. Qua zorgverzekering heb ik ook al jarenlang één van de goedkoopste en voor de rest probeer ik vooral te besparen op boodschappen en als ik iets leuks zie wat ik graag wil hebben, dan probeer ik het altijd pas te kopen als het in de aanbieding is.

  2. Manon zegt:

    Ik woon thuis en zelfs hier thuis probeer ik te besparen haha! Ik wil namelijk wel sparen voor mijn uitzet en zelf mijn huisje bijvoorbeeld leuk kunnen inrichten zonder dat ik het aan iemand moet vragen of ik iets mag.

  3. Bianca zegt:

    Gelukkig heb ik niet te maken gehad met een tekort aan geld, naja wie wilt er niet meer? Maar ik hield genoeg over om leuke dingen te doen en te kopen. Dat omdat ik een BBL opleiding deed en dus 1 dag naar school ging en de andere 4 werkte 🙂 Ondertussen werk ik fulltime zodat ik nog lekker tussendoor pakketjes kan bestellen haha!

Lief dat je een reactie achter wilt laten!

