Happy Moments; Propedeuse!

Zo nu en dan vertel ik wat persoonlijks, maar ik wil een nieuw soort *onderwerp* inbrengen; Happy Moments! En voor vandaag heb ik er eentje voor jullie! Wie mij op Instagram of Twitter had dit allang gezien, maar toch wil ik het ook hier met jullie delen!

IK HEB MIJN PROPEDEUSE GEHAALD!!! En ik ben blij.. echt niet normaal! Ik zit nu net in het tweede jaar van mijn studie en heb m’n propedeuse dus eigenlijk niet in het eerste jaar gehaald. Voor mijn propedeuse moest ik nog een biografie werkstuk en een tentamen maken. Voor ieder werkstuk en tentamen heb je natuurlijk twee kansen, bij mij ging dit vorig jaar even anders. Vorig jaar was mijn opa vanaf november al ernstig ziek en overleed hij in maart, precies in de week van het tentamen en inlevermoment. Voor het werkstuk moesten we een biografie lezen die ik door alle omstandigheden nog niet eens uit had. Omdat deze opa heel veel voor mij betekende ben ik de laatste 4 dagen bij hem geweest om alle laatste dingen te kunnen doen, school kon me even gestolen worden. De manier waarop ik hem mijn laatste eer heb kunnen bewijzen en afscheid heb kunnen nemen had niet mooier gekund, ik zou het zo weer doen.
Dit alles zorgde er dus wel voor dat ik het eerste moment van het tentamen en het inleveren van het werkstuk miste. Omdat de herkansingen al vrij snel daarna kwamen heb ik die niet gehaald, gelukkig haalde ik de rest van de tentamen week wel. Dit maakt het dus eigenlijk dat ik dit jaar eigenlijk pas voor de tweede keer dit tentamen maakte en mijn werkstuk inleverde. Dit maakt mij extra trots op mezelf, want eigenlijk heb ik het dus in net zo veel kansen gehaald als alle anderen die in het eerste jaar hun propedeuse hebben gehaald! En dat ondanks die enorme rollercoaster van emoties.

Gelukkig kon dit al vrij vroeg in de eerste periode gedaan worden en kwam het niet in de knoop met de tentamens van dit jaar (over een week..). Ik ben ontzettend blij dat ik het nu gehaald heb, anders had ik de laatste mogelijkheid gehad in periode 3 en weet je pas in periode 4 (eind van het jaar) of je je propedeuse gehaald hebt.. Is natuurlijk heel zonde als je het dan niet haalt, want dan heb je jaar 2 ook voor niks gedaan.. (Zonder propedeuse kan je namelijk niet verder studeren) Plus dat dat ook nog eens veel stress met zich mee brengt! Dus ik ben enorm HAPPY dat ik er nu vanaf ben en het gewoon heb gehaald, nu kan ik me volledig focussen op het 2e jaar en hoef ik nergens meer aan te twijfelen!

Gisteren gingen we heerlijk uiteten met z’n alleen en vriendlief om het te vieren. Mijn week kan niet meer stuk! Dit is duidelijk een voorbeeld voor Happy Moments, hier kan ik vaak blij en trots op terugkijken!

Heb jij ook weleens van die Happy Moments?

Liefs, Maaike

Ps; Deze week komen er nog héle leuke artikelen met een spookachtig tintje..