Swappen

Voordat ik jullie ga laten zien wat ik heb geswapt, ga ik maar eens uitleggen wat swappen nou eigenlijk is. Dat leek me wel handig, want anders heb je geen idee waar het over gaat. Een niet zo interessante post voor vandaag, maar dat moet ook weleens kunnen.

Swap is letterlijk vertaald ruilen. En dat is ook eigenlijk wat je doet. Je spreekt met iemand af dat je gaat swappen. Je spreekt dan ook af wat voorn soort dingen, je kan namelijk beauty producten swappen, accessoires en noem het maar op! Eigenlijk kan je alles swappen! Het is heel belangrijk dat je afspreekt of het nieuwe of gebruikte producten zijn. Omdat het ‘ruilen’ is, gaan veel mensen er vanuit dat het gebruikte producten zijn die jij niet meer wilt hebben. Dat is opzich best logisch en zo is het ook ontstaan. Maar ik kan ook best begrijpen dat je dat niet fijn vind. Spreek daarom goed af of je nieuwe dingen koopt of gebruikte dingen ruilt. Spreek dan ook af voor welk bedrag. Als je gebruikte dingen ruilt is dat natuurlijk wat moeilijker in te schatten, maar zo ruil je wel ongeveer de zelfde waarde. Met nieuwe producten is dat natuurlijk veel makkelijker! Ook is het de bedoeling dat je niet weet wat je krijgt. En dat is best spannend omdat de ander er misschien wel hele leuke dingen in heeft gedaan, maar misschien ook wel niet.
Doe het altijd zo eerlijk mogelijk. Ookal heb je het idee dat de ander het een beetje aan het faken is, geef hem/haar alsnog de producten van het afgesproken bedrag. Zo kan de ander jou iniedergeval nooit wat verwijten want jij hebt je aan de regels gehouden! Swap niet zomaar met iedereen, kijk op zijn/haar blog/kanaal en vooral het gedrag in de comments! Zo kom je al heel veel over iemand te weten.

Tenslotte maakt bijna iedereen er een unboxing van en dat kennen jullie denk ik wel. Unboxen is simpelweg het openmaken van je pakketje (o.i.d.), maar ik blog- en youtube land betekend dat fotograferen/filmen. Hierin laat je dus zien wat je van een ander hebt gekregen. Ook kun je laten zien wat jij hebt gegeven. Meestal maak je alle twee een unboxing, maar het hoeft niet.

Unboxen ken je vooral van de Glossybox..

Ik vind het eigenlijk het leukst om nieuwe dingen te kopen. Ik hou niet zo van gebruikte dingen en ik wil ook niet dat mensen later komen zeuren dat ze er een geirriteerde plek aan over hebben gehouden of zoiets.. Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk dingen voor iemand te kopen, dat is leuk en je krijgt ook hele leuke en fijne reacties terug! Swappen is op het moment echt een soort must op YouTube. Zoek maar eens op swappen en je komt echt honderden, misschien wel duizenden filmpjes tegen. Ik ben ook aan het swappen geslagen, want het is toch wel erg leuk om te doen, hihi. Ik heb al 3 swaps gehad & volgende week gaat de 4e de deur uit. Waaronder twee keer met lieve Sanne van PoederPoedel! Binnenkort zien jullie hier dus een aantal unboxingen!

TIP!: Je kunt natuurlijk alleen maar hele nieuwe dure dingen kopen of juist
heel veel goedkope dingen (Action), maar kijk ook eens in de uitverkoop
bakken. Dan heb je een goed product voor minder geld! Zo kun je
iemand ook misschien net iets meer geven!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, misschien kende je het al. Maar binnenkort dus een aantal unboxingen, hope u like!

Liefs, Maaike