Pink Ribbon nail art #2

Bijna een week geleden liet ik jullie mijn eerste Pink Ribbon nail art zien, ik had jullie beloofd om er nog een te maken & dat doe ik graag (zeker nu). In mijn vorige hebben jullie al een klein voorproefje gehad van deze nail art.

Over deze nail art is iets meer nagedacht dan allen ‘Pink Ribbon’. Ieder jaar wordt er namelijk een nieuw shirt ontworpen speciaal voor dat jaar, door een speciaal iemand. Een aantal collega’s hadden al een shirt, dus ik wist hoe hij er uit zag, maar ik vond het ook wel leuk om te weten wie het dit jaar ontworpen heeft. Maar dit jaar ging het wat anders, er werd een contest gehouden door C&A op Facebook . Iedereen kon mee doen, maar uiteindelijk werden er 4 shirts gekozen die nu bij de C&A te koop zijn.

 

Ik koos voor dit shirt als voorbeeld, ik vindt het het mooiste shirt van allemaal. Het is heel simpel eigenlijk maar met een mooie gedachte er achter. Want eigenlijk zie je alleen een lint gewikkeld om een persoon. Maar niet zomaar op een stuk lichaam, nee, bij de borsten. Logisch, maar toch mooi bedacht! Dit shirt is ontworpen door Fleur Suijten, zij heeft dit shirt ontworpen voor haar moeder die twee jaar geleden overleed aan longkanker.. Wil je meer lezen over het verhaal van Fleur? Lees dan zeker even dit korte stukj & interview!

Dit zijn de andere shirts die ontworpen werden voor Pink Ribbon & zoals je kunt zien zijn ze niet heel erg duur. Welk shirt vinden jullie het mooist? Mij sprak dus het linten shirt het meest aan & maakte ik daarvan een nail art.

Eigenlijk net als het shirt is de nail art ook niet heel moeilijk, maar wel leuk (al zeg ik het zelf). Deze kleurtjes heb ik er voor gebruikt, niet heel verrassend maar toch..


We beginnen met een laagje base coat. Daarna heb ik gewoon een dik laagje wit aangebracht. Dat dekt nog niet super mooi, maar omdat er iets overheen komt is dat niet zo erg, want dat kun je makkelijk camoufleren.
Ik doe eigenlijk precies het zelfde als op het shirt, ik maar strepen die als een soort lint om mn nagel gewikkeld zitten. Dit doe ik meer onderaan mn nagel.

Dit heeft natuurlijk niet zo’n betekenis als bij het shirt, maar toch geeft het het roze  lintje aan. Maar dit vond ik nog niet genoeg. Ik heb lang na zitten denken wat ik er veder mee moest doen, ja moest want dit vond ik te kaal. Een andere kleur roze er doorheen? Allemaal glitters er overheen? Nehh, ik wou een soort dimensie maken in het ‘lint’ en koos er voor om een glitter striper te pakken!

De striper trok ik maar op een paar plekken over de roze lijnen heen zodat de glitter het ook weer niet tooooo-much maakte. Hierdoor kreeg het toch een net wat leuker effect, vindt ik. Op zich vond ik de nail art wel goed gelukt, alleen de strepen op mn wijsvinger zitten een beetje dicht bij elkaar, whooops!

Veel mensen vonden het een leuk idee, vooral de mensen die ook het shirt hadden, want als je deze nail art ziet denk je niet meteen aan Pink Ribbon.
Wat vonden jullie van deze Pink Ribbon nail art & zouden jullie er nog eentje willen zien?

Liefs, Maaike