Back from Autumn Break

Het is weer maandag en de herfstvakantie is weer voorbij; we mogen weer aan de bak! Ik vertelde jullie al dat alles op zich wel goed ging, maar dat er ook een soort uitdaging zou komen. Ik was lekker bezig met mn blog, maar daar kwam een vakantie aan & ik wou perse dat er gewoon artikelen online kwamen.

Volgens mij is dat wel gelukt. Jullie hadden ongeveer om de dag een artikel te lezen, de laatste twee waren misschien een beetje simpel, maar ze waren er wel. Alleen had ik niet zo goed rekening gehouden met het weekend dat gelijk er na kwam, hihi.

Maandag ochtend vertrokken we hier van huis in de auto met een aantal tassen op weg naaaaaaar: LIMBURG! We gingen naar een heel leuk park dat Hommelheide heet en in Susteren ligt. Hier zijn wij ongeveer 4 jaar geleden ook geweest en vonden het een uitstekend park om naar toe te gaan in de herfst. Er staan echte huisjes op het park maar ook stacaravans & wij hadden een super nieuwe! Veder is het park lekker omgeven met bossen, ligt er een meer in en hebben ze een soort boerderijtje, maar er lopen ook gewoon konijntjes en eekhoorntjes over het park rond. Die dag hebben we een beetje over het park gelopen en heerlijk gegeten bij het restaurant. De eerste dag zijn gewoon lekker gaan wandelen in de bossen & heb ik daar wat prechtige foto’s kunnen maken. De tweede dag gingen we naar Maasmechelen  Village, dit is een designer outlet. Hier vindt je merken als Ralph Lauren, Calvin Klein, maar ook Versace.. Gelukkig zat er ook een Levi’s, Nike, SuperDry en nog wat wat goedkopere merken. Anders betaal je nog steeds voor een shirt zo’n €100! Die avond hebben we gezellig lang aan tafel gezeten met een fondu in ons midden, geen kaas fondue maar vleesfonduën!
De derde dag (donderdag) gingen we naar Maastricht. Fijn de stad bekijken, wat dingen bezoeken, lekker eten en hier en daar wat winkels in. Helaas regende het een beetje wat het dan minder fijn maakt, maar alsnog: wat is Maastricht een mooie stad zeg! Ik heb daar ook in een Timberland winkel een paar gepast die ik er  leuk en stoer uit vond zien; ik pas gewoon een kindermaat 38! Ja ik heb kleine voetjes, maar meestal is het voor kinderen smaller. Ik helemaal blij want die zijn namelijk zo’n €80 goedkoper dan de vrouwen Timberlands! Laatste avond dus hups gezellig op de bank met broodjes en lekkere dingen.
De vierde dag, vrijdag gingen we weer naar huis, meeeeh! Omdat we om 10 uur het huisje uit moesten zijn gingen we heerlijk uitgebreid ontbijten in het restaurant op het park. Het is niet normaal hoeveel ze hadden neergezet ! Deze dag wilde we ook nog een beetje benutten dus gingen we nog even naar Roermond, dit was ongeveer de kant op van huis, hihi. In Roermond heb je ook een outlet village, maar dan met wat ‘leukere’ merken. En daar hadden ze ook een Timberland winkel, waar ik dus bijna in sprintte! Maar helaas, ze hadden alleen het lage model maar die waren wel maar €45! Le me was sad.. Maar ook hier heb ik wel iets leuks kunnen scoren. Hophop weer veder in de auto met natuurlijk file, want we waren iets te lang gebleven in Roermond, whooops! Omdat niemand zin had om iets te doen, gingen we lekker naar de Chinees en hebben we daar ons helemaal volgepropt! Heerlijke afsluiter van de vakantie met elkaar. En oja, tussen dit alles door heb ik ook m’n schoolboeken moeten openslaan..
Maar de vakantie was nog niet voorbij, we hadden het weekend nog! Zoals als iedere zaterdag vertrok ik op mijn fietsje naar Voorburg voor een repetitie met het orkest. Toen ik eindelijk thuis kwam van het fietsen (wat me zwaar af ging zo na een week niet fietsen -lees: door astma) meldde mijn moeder me dat we nog een verjaardag hadden, gelukkig die van de buurvrouw, dat is lekker dichtbij. Maar ja dat was niet zo fijn voor mijn planning. Rond 5en ging ik namelijk naar mijn vriend om vervolgens naar zijn oom, tante & nichtjes te gaan. We eten dan fijn, spelen tot 2uur snachts Kolonisten van Catan (heel fanatiek) en ontbijten de andere ochtend weer uitgebreid met elkaar, super leuk en gezellig!
Alleen minder leuk dat er dus geen post was hier. Daar had ik voor de vakantie niet zo’n rekening mee gehouden & ik dacht dat doe ik of vrijdag avond even snel óf zaterdag middag.. Maar als er dan opeens een verjaardag tussen komt..

Maargoed nu hebben jullie weer een heel vakantie verhaal om te lezen en is er morgen natuurlijk weer een ‘gewone’ post ! Mijn vakantie was super, heerlijk, fijn, mooie en leuk, hihi. Nu ben ik wel benieuwd naar wat jullie hebben gedaan!
Ik heb een aantal mooie foto’s kunnen maken op vakantie, daarvan zien jullie er nu een paar, maar de rest komt later! 🙂

Succes vandaag met de eerste schooldag weer óf misschien wel fijne vakantie!

Liefs, Maaike

PS; Ik vindt het ook heel tof dat ik er in de vakantie 2 bloglovin’ volgers bij heb gekregen & een paar via wordpress! DANKJULLIE♥

7 gedachtes over “Back from Autumn Break

  1. Jasmine zegt:

    Een vakantie met shoppinguitstapjes, lekker chinees eten en gezellig samenzijn klinkt als een top tijd!! Wat leuk dat je een paar Timberlands hebt kunnen scoren en wauw tot 2u een gezelschapsspel spelen, vast erg leuk dan!

Lief dat je een reactie achter wilt laten!